Skip to content

6.6 מיליון שקלים להעמקת מעגן הספינות בעין גב

בפרויקט משותף למשרדי התחבורה, התיירות והחקלאות, יועמק מעגן נמל עין גב, כחלק מהשלמת פיתוח האטרקציות התיירותיות לצליינים בסובב כנרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבתחילת 2013 יחל פרויקט העמקת המעגן בעין גב שלחוף הכנרת ושיפוץ ממשה הספינות במספנת עין-גב. עלות הפרויקט היא 6.6 מיליון שקלים, הממומנים מתקציבי משרדי התיירות והתחבורה – 3 מיליוני שקלים כל אחד – ו-600 אלף שקלים מתקציב משרד החקלאות.

מימין לשמאל- עוזי קרן מנכ"ל תיירות עין-גב, נועז בר ניר מנכ"ל משרד התיירות ויוסי ורדי ראש המועצה האזורית עמק הירדן בנמל עין-גב. (צילום: אריאל צור)
מימין לשמאל- עוזי קרן מנכ"ל תיירות עין-גב, נועז בר ניר מנכ"ל משרד התיירות ויוסי ורדי ראש המועצה האזורית עמק הירדן בנמל עין-גב. (צילום: אריאל צור)

המעגן בנמל עין גב משמש כיום כטיילת יפה, אך תפקודו כמעגן לספינות נפגע בשנים האחרונות עקב ירידת מפלס המים, וכך גם הממשה בעין-גב.

הפתרון שנמצא לאחר בדיקות מומחים, הוא העמקת המעגן כך שגובה המפלס, גם בעונות שחונות, יאפשר עגינת ספינות. כיום שוקע גוף הספינות בבוץ המים הרדודים במעגן.

לאפשר שיט גם כשהכנרת בקו השחור

עוזי קרן, מנכ"ל תיירות עין גב, (לשעבר יועץ ראש הממשלה לענייני התיישבות) אמר בסיור שקיים מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, עם ראש המועצה האזורית עמק הירדן, יוסי ורדי, כי משמעות השבתת המעגן הינה הפסקת פעילותן של ספינות השיט התיירותיות, היוצאות מהגדה המזרחית של הכנרת בעין גב ומיועדות בעיקרן לתיירות צליינית.

הפרויקט אמור לתת מענה למצוקות אלו, בהחזרת המעגן והממשה לפעולה, לשימוש מאות אלפי התיירים העורכים שייט בכנרת מנמל עין גב ולשימוש ספינות הדייג.

מפלס הכנרת עומד כיום על 212.40- (מינוס). כאשר הכנרת מלאה, המפלס עומד על 208- (מינוס). בקו האדום ,גובה המפלס עומד על 213- (מינוס) ובקו השחור, בו היתה הכנרת לפני מספר שנים והמזח יבש, המפלס עמד על 215- (מינוס).

מטרת הפרויקט, להעמיק את המזח כך שהמפלס יעמוד על 217.30- (מינוס) כך שבכל מצב, גם בשנים שחונות בהגיע הכנרת לקו השחור, יוכלו ספינות לעגון במזח.

בפרויקט מתוכננת העמקת המעגן ב- 2.30 מטר והוצאת כ-6,000 קוב בוץ. הבוץ יועבר על גבי משאיות מרחק של 3 ק"מ לפחות, לשטחים של קיבוץ עין גב.

לנהל את הפרויקט ללא הפרעה לנופשים

בקרוב יערך במקום סיור קבלנים והחל מה-1 בינואר 2013 ניתן יהיה להתחיל בפרויקט בשטח. תנאי בניהול הפרויקט יהיה כך שלא תהיה הפרעה למטיילים ונופשים בטיילת עין גב בזמן ביצוע התשתיות, מה שימנע פגיעה בענף התיירות לצד שמירה על איכות סביבה וניקיון הטיילת.

על פי הערכת חברת השייט בעין גב, שטים על הכינרת כ-700 אלף איש בשנה. כ-300 אלף מהם יוצאים מהמעגן בעין-גב, ברובם צליינים. מאות אלפי צליינים יוצאים גם מהמזח בכפר נחום, בצפון הכנרת.

יצוין, כי השייט על הכינרת, הכולל תפילה ומיסה מיוחדות בלב הכינרת הוא אחת האטרקציות העיקריות בחבילות הצליינות המשווקות לתיירים בחו"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן