Skip to content

בקשת לפסילת בל"ד ורע"מ תע"ל לוועדת הבחירות המרכזית

בקשת פסילה דומה הוגשה גם ע"י ח"כ דוד רותם מ"ישראל ביתנו". הוועדה תדון בקרוב בבקשות הפסילה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראשי עוצמה לישראל, חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, פנו הבוקר לוועדת הבחירות המרכזית בבקשה לפסול את רשימת בל"ד עליה נמנים חברי הכנסת זחאלקה וחברת הכנסת זועבי, וכן את  רשימת רע"מ תע"ל עליה נמנים חברי הכנסת אברהים סרסור, ואחמד טיבי. הוועדה תדון בימים הקרובים בבקשה.

אחמד טיבי (צילום: ויקימדיה)
העילה: נאום השאהידים. אחמד טיבי (צילום: ויקימדיה)

לבקשתם צירפו השניים עשרות אזכורים לפעולות שונות של חברי הכנסת הנמנים עם מפלגות אלה ובין היתר חומר על אירועי המשט בעזה, נאום השהידים של אחמד טיבי, והצהרתו של טיבי בתוכנית ערב חדש ולפיה :"כמו שאתם לוחצים על אסירים בבתי הכלא שלנו, אנחנו נלחץ על גלעד שליט" ועוד נתונים הכוללים לטענת ראשי עוצמה לישראל, הצהרות, השתתפות בצעדות שונות וקשרים עם ארגוני טרור.

בנימוקי הבקשה כתבו אלדד ובן ארי כי שתי הרשימות הללו שוללות את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכי נציגיהן תומכים במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגוני טרור נגד מדינת ישראל. עוד נטען בבקשה כי נציגי שתי הרשימות הללו "מבקרים במדינות אויב ותומכים בצוררי ישראל".

"כל מדינה נורמלית הייתה מונעת אפשרות של רשימות התומכות ומזדהות עם אויביה, לפעול מתוך הפרלמנט שלה. לא ייתכן כי חברי כנסת מתוך כנסת ישראל יסייעו לאויב במלחמה ושלא בשעת מלחמה, יסיתו נגד המדינה ומוסדותיה, יקראו למאבק מזויין בישראל, ויותר להם להתמודד לכנסת בשם הדמוקרטיה", נטען בבקשה.

 בקשה דומה הוגשה בשבוע שעבר גם ע"י ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו") לפסילת רשימת בל"ד. אחר הצהריים הגיש ח"כ אופיר אקוניס בקשה לפסול את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי לכנסת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן