Skip to content

המחזאית והתסריטאית ענת גוב הלכה לעולמה

המחזאית והתסריטאית ענת גוב, רעייתו של הזמר גידי גוב, נפטרה בגיל 59 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הצגתה האחרונה, "סוף טוב", עוסקת במחלה מנקודת מבט צינית והומוריסטית. "הדרך היחידה לכתוב על סרטן היא רק דרך הומור", אמרה גוב בראיון. "ההומור הוא התרופה הטובה ביותר שיש, יותר מכל התרופות המדעיות, והיא בחינם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

התייחסה למוות בהומור. גוב

התסריטאית והמחזאית ענת גוב, אשתו של הזמר והמנחה גידי גוב, נפטרה היום בביתה. גוב נאבקה בשנים האחרונות במחלת הסרטן וסירבה לקבל טיפולים כימותרפיים. "היא התייחסה למוות בהומור וכך רצתה שגם אנחנו נתייחס למחלתה", אמרו בני משפחתה וחבריה.

שחקנים שהכירו את ענת גוב, עוד מימי להקת הנח"ל, ועבדו איתה, הביעו היום צער רב והתקשו לדבר על ענת גוב בלשון עבר. "היא גיבורה אמיתית. אישה אמיצה, מצחיקה, חכמה ונדירה. היא ניהלה מאבק הירואי נגד המחלה. הלב נקרע".

ירדנה ארזי כתבה היום בדף הפייסבוק שלה: "את ענת פגשתי כשהיא התגייסה ללהקת הנח"ל שבה הייתי חברה. אני זוכרת היטב את הנסיעות הארוכות באוטובוס של הלהקה ובמיוחד את הספסל של ענת וגידי, עם הפנס, השמיכה, הסיגריות והאווירה הביתית באמצע שום מקום. הרומן ביניהם נרקם לנגד עינינו ונגדע היום באופן כל-כך טרגי ופוצע את הלב. לא מזמן נפגשנו, היא הזמינה אותי לבכורת 'סוף טוב' ונתתי לה במתנה תמונה שצולמה באותם ימים. הלב נשבר ויוצא אל גידי, הילדים והנכדות".

משנות השבעים ועד היום לקחה גוב חלק חשוב בעיצוב התרבות בישראל, וסללה כמה מאבני הדרך החשובות בתיאטרון. בין ההצגות שכתבה גוב: "חברות הכי טובות", "משפחה חמה", "עקר בית", "אוי אלוהים", "ליזיסטרטה 2000" ו-"סוף טוב". גוב גם כתבה תסריטים ל"זהו זה" ול"לילה גוב".

התיאטרון הקאמרי פרסם היום הודעה: "התיאטרון המום וכואב על לכתה בטרם עת של המחזאית ענת גוב. למרבה האירוניה, היום התקיימה קריאה של המחזה  'חברות הכי טובות' עם שחקניות התיאטרון הקאמרי ובית לסין מתוך כוונה להפיק קופרודוקציה בין שני התיאטרונים בחודשים הקרובים".

גוב נולדה בטבריה בשנת 1953. את דרכה המקצועית החלה בלהקת הנח"ל בה שרתה, שם הכירה את בעלה, גידי גוב. את קריירת הכתיבה שלה החלה בתכניות "זהו זה" ו-"כן מה", ובהמשך, אף כתבה לתוכנית האירוח בהנחיית בעלה: "לילה גוב".

בשנות התשעים החלה לכתוב מחזות עבור תיאטרון הקאמרי. יצירותיה זכו להצלחה רבה, בעיקר בזכות השילוב המצליח בין הומור שנון ובין נושאים חברתיים שעל הפרק בישראל ובכלל. במרכז מחזותיה נמצאות לרוב דמויות נשיות מורכבות. בשיא הקריירה שלה בתיאטרון חברה גוב לבמאית עדנה מזי"א, חברתה הטובה ביותר.  גוב ומזי"א הפכו במהרה לצמד הלוהט של התאטרון בישראל, והן חתומות על היצירות "משפחה חמה", "החברות הכי טובות", "אוי, אלוהים" ועוד.

יצירתן החדשה ואולי המצליחה ביותר של השתיים, "סוף טוב", עלתה בקאמרי בשנת 2011, וגרפהפרסים רבים. גוב זכתה בפרס ניסים אלוני למחזאות באותה השנה, על היצירה הזו. במרכז ההצגה המוזיקלית – קבוצת נשים הנאבקות במחלת הסרטן.

המחזה מציג נקודת מבט חדשנית, צינית ומלאת הומור על המחלה, שלרוב נתפסת כרצינית מאד, וכ"נושא שאסור לדבר עליו". את "סוף טוב" כתבה גוב בהשראת מאבקה במחלת הסרטן, והוא מבוסס על חוויותיה האישיות. בראיון שנתנה לעיתון "הארץ" בשנת 2011, אמרה גוב: "הדרך היחידה לכתוב על סרטן היא רק דרך הומור. ההומור הוא התרופה הטובה ביותר שיש, יותר מכל התרופות המדעיות, והיא בחינם". ביום ראשון נכנעה גוב למחלה.

ענת גוב הותירה אחריה את בעלה גידי, לאחר נישואים של 35 שנים, שלושה ילדים ושתי נכדות. ביום שני הובאה למנוחות בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא לצלילי השיר "Always Look On The Bright Side Of Life"

מאות אמנים, חברים ובני משפחה התקשו להיפרד ממנה. גידי גוב ספד לרעייתו האהובה ואחר כך הקריא את מכתבו של נשיא המדינה, שמעון פרס: "אני אבל על לכתה מאתנו של ענת, אם ורעייה, מחזאית ותסריטאית ברוכת כישרון, לאחר התמודדות אמיצה עם מחלת הסרטן. לכתה בטרם עת היא אבדה תרבותית לעם כולו ואובדן אישי לכל מכריה. למדתי להכיר את יכולותיה רבות ההשראה של ענת בעבודה משותפת. היא נהגה בחכמה וכל חייה היו קודש לארץ שאהבה ולאנושות שדגלה בה. היא יצרה תרבות ומעולם לא התכופפה לדעה המקובלת ולא נכנעה לתפיסה השטחית. הייתה לה אמת אצילה, טובה ומקורית שליוותה אותה גם במאבק במחלה. היא נאבקה בה באומץ לב, ביצירתיות ואף בהומור.  היא חיה באהבה. יצרה בעומק. ומתה בגבורה".

השחקניות ענת וקסמן ושרית וינו אלעד, שמופיעות בהצגה "סוף טוב", סיפרו על השבועות האחרונים של ענת גוב, על הביקורים בביתה ועל הדרך שבה נפרדו ממנה. "בכל פעם שבאתי לבקר אותה ונפרדנו לשלום, אמרתי לה להתראות", סיפרה וינו אלעד. "יהיה לנו קשה לחזור לשחק בהצגה", אמרה וקסמן. "אני לא יודעת איך זה יהיה".

דניאל, בתה של ענת, ריגשה את המלווים כאשר ספדה לאימה:  "רציתי להגיד לאימא שלי תודה על מי שהיא היתה. בשלישי שעבר החלטתי שלרגע אחד אני לא רוצה להיות אימא של. אלא הבת של. ועל אף שבריריותה, אמרתי לה שאני רוצה לשכב עליה כמו שהייתי ילדה. נשכבתי לידה ואמרתי לה שאני משחררת אותה, ובכינו. היא חלקה איתי בשבועות האחרונים את כל גילויי האהבה והחיבה שקיבלה מכולם בשבועות האחרונים, ושאלתי אותה אם היא מבינה כמה היא מיוחדת והיא אמרה שלא. שמבחינתה היא רק היא, וזה מה שהיא. זאת באמת היתה הזכות הכי גדולה שלי להיות הבת שלה. ואני רוצה להגיד לה תודה על כל מה שהיא לימדה אותי: היא לימדה אותי מה זה טוב לב, מה זאת חמלה, נאמנות, ומה זאת זוגיות".

לאחרונה נפגשה ענת גוב, אשת שמאל פעילה ואכפתית, עם רון נחמן, ראש עיריית כרמיאל ואיש ימין מובהק, כשלשניהם גורל משותף: הם מתמודדים עם הסרטן. נחמן הוזמן להצגה "סוף טוב" בציאטרון הקאמרי. על הפגישה בקליפ למטה:

 

 

 

1 Comment

  1. עירית
    10 בדצמבר 2012 @ 9:12

    יהי זכרה ברוך. אבדן גדול.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן