Skip to content

צפון קוריאה דוחה את שיגור הטיל

מומחים במערב מסבירים כי הדחייה אינה תוצאה של הלחץ המדיני הכבד המופעל על פיונגיאנג ותולים אותה במזג האוויר הקשה, המונע שיגור יעיל ומעקב אחר תוצאותיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קים ג'ונג און. האם השלג הוא ששיבש את השיגור המתוכנן? (מקור תמונה: ויקימדיה).

צפון קוריאה הודיעה היום כי היא דוחה לפי שעה את ניסוי שיגור הטיל ארוך הטווח שלה שתוכנן להתבצע מחר. משקיפים במערב טוענים כי הדחייה אינה תגובה ללחץ המערבי אלא תוצאה של קשיים טכניים שהתגלו בתהליך ההכנה לשיגור.

בהודעה שפרסמה הוועדה הצפן קוריאנית לטכנולוגיית חלל נאמר כי היא "בוחנת ברצינות את עדכון מועד שיגור הלוויין בשל מספר סיבות". הוועדה לא מסרה כל פרטים נוספים מעבר לכך. במקביל, צייטה ינהאפ, סוכנות הידיעות של דרום קוריאה, בכיר במימשל בסיאול שמסר כי צפון קוריאה עצרה את כל ההכנות שליגור הטיל מבסיסו בצפון מערב המדינה.

פרשנים במערב אומרים כי השלג הכבד הוא בעייה משמעותית יותר מהלחצים הפוליטיים המופעלים על צפון קוריאה להימנע משיגור הטיל. השיגור אמור להבתצע בין ה-10 ל-22 בדצמבר. חלק מהפשרנים מעריכים כי מנהיגה החדש של צפון קוריאה, קים ג'ונג און, ממהר לבצע את השיגור כחלק מציון שנה לפטירתו של אביו, השליט הקודם קים ג'ונג איל, ב-17 בדצמבר, וכחלק ממאמץ לבצר את תדמיתו כשליט סמכותי בעיני בני עמו ובעיני מדינות המערב.

"זה מראה כמה צפון קוריא הנואשת ולחוצה בזמן כדי להפגין את פריצת הדרך המדעים שלה לתושביה ביום השנה הזה, וכמו כן להשיג תמיכה רבה יותר עבור המהנהיג שלה", הסביר יאנג מו-ג'ין, מומחה המלמד בחוג ללימודי צפון קוריאה שבאוניברסיטת סיאול.

המדינה המרוששת שברשותה יכולת גרעינית עומדת על כך ששיגור הטיל ארוך הטווח – השיגור השני השנה, לאחר ששיגור קודם שבוצע באפריל נכשל – הוא טיל מדעי למטרות שלום. ואולם, ארצות הברית ובנות בריתה דרום קוריאה ויפן, סבורות שתוכניות השיגור הן מסווה לניסוי בשיגור טילים בליסטיים המהווה הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם – החלטות שהתקבלו אף הן לאחר ניסויים גרעיניים שביצע ה צפון קוריאה בשנים 2006 ו-2009.

יאנג מו-ג'ין הסביר היום כי במידה והצפון יבקש לנטוש את תוכנית השיגור הוא לא צפוי לפרסם הודעה באמצעות הגוף המקצועי המנהל את טכנולוגיות הטילים שלו אלא באמצעות גורם בכיר ביותר במפלגה או בצבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן