Skip to content

הרשות הפלסטינית אישרה לחמאס לערוך כינוס חגיגי בשטחה

נאומי מנהיגי החמאס, שיינשאו בעצרת, יועברו לפני כן לבדיקת צנזור ברשות. במקביל אישר ממשל החמאס לתנועת הפת"ח לערוך את חגיגות ה-48 ליסוד התנועה בעזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
המסרים יצונזרו. חגיגות הניצחון בעזה
המסרים יצונזרו. חגיגות הניצחון בעזה

הרשות הפלסטינית אישרה באופן רשמי לחמאס לערוך את חגיגות ה-25 שנה להיווסדו בשטחי הגדה המערבית. כך אישרו הבוקר (שני) מקורות רשמיים ברשות. לדברי חליל עסאף, ראש  קבוצה עצמאית של  פעילים פוליטית ברשות, הרשות אישרה לערוך את הכינוס החגיגי הרשמי בעיר שכם ביום חמישי הקרוב.

עוד נודע, כי מנהיגי החמאס יעבירו את נאומיהם מראש לידי הרשות, לבדיקת נאומיהם לפני שיינשאו בפני הקהל. לדברי עסאף, החמאס כבר אישר בדיעבד את חגיגות 48 שנה לייסוד תנועת הפת"ח שייערכו בעזה. אתמול הודיעו אנשי הפת"ח בעזה כי החגיגות יעמדו תחת הסיסמה "הקמת מדינה וניצחון".

 

בין שתי המפלגות, החמאס והפת"ח, יריבות דמים מרה מאז השתלט החמאס על עזה וניצחונו בבחירות ב-2007. שתי המפלגות אמצו להן מסרים שונים שתקפו את היריב מנגד.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ובכירי הליכוד קראו בתגובה לפעול למיטוט הרשות הפלסטינית. בראש הממשלה מעודד קו זה בטענו ללא הרף שאבו מאזן איננו שותף אמת, לדבריו, לתהליך השלום ולמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

לאחר מבצע "עמוד ענן" או "מלחמת שמונת הימים" (שמה אצל הפלסטינים) ניעורו מעט תקוות  בקרב הציבור הפלסטיני, שחלק מהיריבות ומהמגבלות שנוצרו בין שתי המפלגות יוסרו ואולי תהיה אפשרות להשיב לתחייה את הסכם הפיוס, שנערך בין המפלגות ב-2011 ונותר קפוא על הנייר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן