Skip to content

ישראל נמצאת במקום גבוה בתמיכה במגזר הפרטי

כך ציין נציג הבנק העולמי, פרופ' אוגוסטו לופז-קלרוס, שהגיע לביקור בישראל בעקבוץ פרסום דו"ח עשיית עסקים של הארגון בעיקר בהגנה על משקיעים, קבלת אשראי וסחר בינלאומי. הדו"ח בוחן את הרגולציה שמפעילות 185 מדינות והשפעתה על הפעילות העסקית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ישראל ממשיכה לבצע צעדים חשובים לקראת יצירת אקלים תומך לפעילות המגזר הפרטי. בחלק מהאינדיקטורים שנבדקו בדו"ח כגון: הגנה על משקיעים,קבלת אשראי, וסחר בינלאומי, ישראל נמצאת במקום גבוה בדירוג מבין הכלכלות שנבחנו. בעזרת רפורמות בתחומים של אכיפת חוזים ורישום רכוש, ישראל תוכל להתקדם וליצור סביבה רגולטורית ידידותית אף יותר", ציין נציג הבנק העולמי, פרופ' אוגוסטו לופז-קלרוס, שהגיע לביקור בישראל בעקבות פרסום דו"ח עשיית עסקים (Doing Business") שמפרסם מידי שנה הבנק העולמי.

פעולות המשפיעות על הפעילות הכלכלית

הדו"ח בוחן את הרגולציה שמפעילות המדינות והשפעתה על הפעילות העסקית ומציג מדדים כמותיים ואיכותיים אודות 185 כלכלות בעולם לפי קריטריונים כגון: אכיפת חוזים, הגנה על המשקיעים, קבלת אשראי, מיסוי, זמן ממוצע להקמת עסק, ועוד.

יובל שטייניץ ופרופ' אוגוסטו לופז-קלרוס (צילום: רם אלפיה, משרד האוצר)
יובל שטייניץ ופרופ' אוגוסטו לופז-קלרוס (צילום: רם אלפיה, משרד האוצר)

במסגרת הביקור נפגש פרופ' לופז-קלרוס עם שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ועם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. כמו כן, נפגש עם מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ, הממונה על התקשוב ממשלתי, כרמלה אבנר, וכן עם חברי הנהלה נוספים במשרד האוצר.

פרופ' לופז-קלרוס ביקר במרכז "להב"ה" בטייבה, פרויקט השייך לתקשוב הממשלתי במשרד האוצר, שהוקם על מנת לפעול לצמצום הפער הדיגיטלי באוכלוסיות חלשות, במרכז העסקה טכנולוגית לנשים חרדיות במודיעין עילית, ובחממה טכנולוגית בתל-אביב המאגדת בתוכה כ-30 חברות טכנולוגיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן