Skip to content

מבקר היין, רוברט פארקר, פורש מתפקידו כעורך

מבקר היין האמריקני הנודע, רוברט פארקר, פורש מתפקידו כעורך הראשי של מגזין היין בבעלותו, The Wine Advocate, לאחר שמכר את רוב מניות החברה לקבוצה של משקיעים מסינגפור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהתאם לפרסומים בוול סטריט ג'ורנל, מבקר היין המפורסם ביותר בעולם כיום, רוברט פארקר, מינה את כתבת יין היושבת בסינגפור, ליסה פרוטי-בראון, בעלת תואר Master of Wine, כעורכת הראשית החדשה של ההוצאה לאור, בעוד שלושה משקיעים חדשים יהיו אחראיים על צד הפעילות הפיננסית.

רוברט פארקר (מקור: ויקימדיה)
רוברט פארקר (מקור: ויקימדיה)

פארקר התראיין לוול סטריט ג'ורנל, וסיפר כי הכניס לביתו "מספר משקיעים", לאחר שהוצגה בפניו "תוכנית שלא יכול היה לסרב בפניה", אם כי סירב למסור את שמות המשקיעים.

באתר האינטרנט בבעלותו הוא מציין, כי המשקיעים החדשים הם "שלושה אנשי עסקים בתחום הטכנולוגיה בגילאי ה-40, הנחשבים לחובבי יין רציניים".

בהודעה למינויי אתר האינטרנט והמגזין שבבעלותו, פארקר חשף את השינוי המבני המתכונן לחברה בעקבות המכירה. בכוונתו לבטל את מהדורת הניולזטר המודפסת המתפרסמת אחת לחודשיים, שעם השנים הפכה להיות אחד מפרסומי היין המשפיעים ביותר בעולם. במקום זאת, יציע גירסת PDF להורדה עבור 50,000 המנויים באתר.

גם המהדורה המודפסת של The Wine Advocate תבוטל עם תחילת השנה הבאה, ותוצע גירסת ניוזלטר למחזיקי טאבלט קינדל.

לאחר שנים של פרסומים כמגזין עצמאי וחסר הטיות, יחלו להופיע פרסומות, אם כי המודעות תהיינה לטובת פרסומות "סגנון חיים" מאשר עבור חברות העוסקות בענף היין.

המשקיעים החדשים מתכננים להוציא גם מהדורת דרום מזרח אסיה מקוצרת של The Wine Advocate, עבור לקוחות תאגידיים, כגון מלונות יוקרה וחברות תעופה. במקביל, יפתח משרד חדש בסינגפור עבור פרוטי-בראון, שתמונה מעתה כעורכת ראשית.

כתב המגזין, ניל מרטין, האחראי על יינות ספרד, דרום אמריקה ואמריקה הלטינית, שמח על החדשות: "אפשר יהיה לשדרג את האתר, לערוך יותר טעימות יין וכן להרחיב את עסקינו במזרח אסיה".

פרוטי בראון מתכננת למנות כתב אשר ישב בסינגפור ויכתוב על ההתעניינות הגוברת ביינות אסייתיים, כגון יינות מסין, תאילנד ושאר מדינות האיזור. בנוסף, מתוכננות גם טעימות יין במדינות אלו.

במהלך פנייתו לקוראים, פארקר הכחיש את הטענה כי בכוונתו לפרוש: "בעוד שמועות רצות כבר שנים, אין דבר רחוק יותר מהאמת. אני עדיין במקצוע, ועדיין בתפקיד מנכ"ל ויו"ר הקבוצה, כמו גם בעלים", הודיע פארקר.

פרוטי-בראון אמנם מונתה לעורכת הראשית, אך פארקר ימשיך לסקר את יינות בורדו ועמק הרון בצרפת, כיוון שאלו היינות המעניינים ביותר לטעמו. בנוסף, הוא מתכנן סדנאות חינוך ליין במספר ערים מרכזיות סביב העולם.

רוב כתבי היין יהפכו לכתבים במשרה מלאה של The Wine Advocate, מאשר קבלנים עצמאיים, וכך פרוטי-בראון מקווה לקבל עצמאות מוחלטת בביקורות היין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן