Skip to content

האחיות מחריפות הבוקר את השביתה

שביתת האחיות מחריפה, וזוכה לתמיכה משותפות ארגוני הנשים, מרצ והעבודה. שלי יחימוביץ': "החלטת האוצר לפוצץ את המו"מ עם האחיות ולדרוש צווי מניעה היא שיא חדש של התעללות... אני מזכירה לנתניהו שאחיות אי אפשר לייבא מהודו, והמשך ההתעלמות הבוטה מדרישותיהן המוצדקות הוא המשך של הרס מערכת הבריאות הציבורית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום התשיעי למשבר האחיות (יום שלישי) ושני הצדדים מקצינים עמדות. אמש נמסר כי המדינה החליטה לבקש הוצאת צווי מניעה לאחיות בבית הדין לעבודה בתל אביב, שיחייב את האחיות לשוב לעבודה ולהפסיק את השביתה ואילו נציגי האחיות הודיעו כי בשעה תשע היום ינטשו האחיות את המחלקות בבתי החולים לארבע שעות. האחיות יעבדו בשעות אלה במתכונת חירום, שתי אחיות במשמרת, ורק כאשר מדובר בהצלת חיים ובמתן תרופות.

פעילי מרצ תומכים בשביתת האחיות (צילום: רפי מיכאלי)

פעילי מרצ וח"כ אילן גילאון הפגינו היום בבית החולים איכילוב לאות תמיכה באחיות והשיקו הבוקר את קמפיין "הצמיד הלבן". במחאה על התעמרות הממשלה באחיות חילקו גילאון ופעילי מרצ צמידים לבנים, וביקשו מהציבור לענוד אותם לאות הזדהות עם משבר האחיות. ח"כ אילן גילאון, אמר כי "בהוראה משר הבריאות בפועל, הלא הוא ראש הממשלה נתניהו, נפתח קמפיין מתוזמן ומתוזמר היטב במטרה לשבור את האחיות. מול המערכה הצינית נגד העובדות המסורות – אנחנו מבקשים מהציבור לענוד צמידים לבנים לאות הזדהות עם מאבק האחיות".  

תומר רזניק, יו"ר צעירי מרצ: "נבקש מהציבור להזדהות עם מה שעובר על האחיות, הן מטפלות בכולנו אבל הממשלה לא מטפלת בהן".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' הגיבה על שביתת האחיות המתמשכת: "החלטת האוצר לפוצץ את המו"מ עם האחיות ולדרוש צווי מניעה היא שיא חדש של התעללות בעובדות מקצועיות ומסורות המועסקות בתנאי עומס בלתי-נסבלים. מספר האחיות לנפש בישראל הוא כמעט הנמוך במערב וזו אינה תאונה, אלא תוצאה של מדיניות נפשעת ומכוונת של רה"מ נתניהו, המייבש בכוונה את שירותי הבריאות ודוגל בשר"פ לעשירים.

"האחיות הן עמוד השדרה של הבריאות הציבורית והן נלחמות על זכותן וחובתן להציל חיים ולטפל בחולים. דרישותיהן מוצדקות מאין כמותן ובראשן הדרישה להפוך את הסיעוד למקצוע מועדף ולהכניס את כל שעות העבודה לחישוב הפנסיה.

"אני מזכירה לנתניהו שאחיות אי אפשר לייבא מהודו, והמשך ההתעלמות הבוטה מדרישותיהן המוצדקות הוא המשך של הרס מערכת הבריאות הציבורית  והשוויונית ופתיחת הדלת לרפואה טובה לעשירים בלבד".

[related-posts]

בשותפות ארגוני נשים, המתמחות בכלכלה ותעסוקה של נשים, מתחו ביקורת חריפה על התנהלותו של האוצר מול הדרישות הלגיטימיות של האחיות, לשכר הוגן שמכבד את עבודתן הקשה. "זו לא פעם ראשונה שנשים במקצועות הטיפול, התומכות בצרכים של כלל האוכלוסיה, ימשיכו לסבול מתנאי שכר עגומים, ואפילו מהפרטה כמו חלק מהעובדות הסוציאליות.

"למחאת האחיות יש היבט מגדרי מובהק – זהו מקצוע 'נשי', שסובל בשל כך ממיקום נמוך בהירארכיה התעסוקתית והכלכלית בישראל, ובמקום שאנשי האוצר וראש הממשלה ידאגו לאלתר להעלות את שכרן ואת תנאי העבודה של הנשים שמטפלות בכולנו, דווקא הן נמצאות שוב מופלות לרעה. כפי שנשים מופלות בשוק התעסוקה בשל היותן אימהות המטפלות במשפחתן,כך הזילות כלפי האחיות המטפלות בכולם. לדברי הארגונים, "חשוב שהציבור בישראל יפגין תמיכה במחאה, בהפגנות ובשביתה המתרחבת של האחיות, כי הן האחיות של כולנו".

בשותפות חברים הארגונים: שדולת הנשים, אחותי, איתך מעכי, העמותה להעצמה כלכלית לנשים, רוח נשית, מרכז מהות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן