Skip to content

הכנסת לא תתכנס לצורך קידום חקיקה ממשלתית

לבקשת יו"ר הכנסת, הכנסת לא תעסוק בחקיקה עד לאחר הבחירות. בין החוקים שהטיפול בהם יידחה: חוק הריכוזיות, שהדיון בו תוכנן להתקיים בוועדת הכספים; חקיקה נוספת בהחמרת ההגבלות על מבקשי מקלט; העמקת הגבייה בתחום המס החקיקה נגד ההסכם הכובל בקלאב הוטל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הכנסת לא תתכנס שוב, עד הבחירות, לצורך קידום חקיקה ממשלתית. כך סיכמו אמש יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

"עלולים ליפול פגמים בחקיקה". ריבלין (צילום: ציפי מנשה)
"עלולים ליפול פגמים בחקיקה". ריבלין (צילום: ציפי מנשה)

אמש שוחח ריבלין עם ראש הממשלה והביע את עמדתו שאין לקדם חקיקה ממשלתית או פרטית בפגרת הבחירות, למעט בעניין שהוא צורך מיידי ודחוף למדינת ישראל.

נתניהו קיבל את עמדתו של ריבלין והודיע כי לא יבקש את כינוס הכנסת בפגרה לצורך קידום חקיקה ממשלתית, והורה על ביטול הדיונים בהצעת חוק הריכוזיות שתוכננו להתקיים בוועדת הכספים בשבועות הקרובים. גם מהלכי חקיקה נוספים כדוגמת החמרת ההגבלות על מבקשי מקלט, העמקת הגבייה בתחום המס ונושא קלאב הוטל, צפויים להידחות לכנסת ה-19.

ריבלין אמר כי "בתקופת מעבר של פגרת הבחירות, הכנסת אינה צריכה לקבל החלטות לטווח ארוך. חברי הכנסת והמפלגות עסוקים במערכת הבחירות ובהחלט עלולים ליפול פגמים בעבודת החקיקה של הכנסת. ולכן עדיף לדחות מהלכי חקיקה משמעותיים לכנסת הבאה".

ח"כ פרופסור אבישי ברוורמן, ראש הצוות הכלכלי-חברתי במפלגת העבודה, הגיב על דחיית החקיקה של מסקנות ועדת הריכוזיות שהתקבלו בממשלה: "נתניהו מוכיח בפעם החמישית השבוע שבאצטלה של הבחירות המתקרבות ניתן לקבל כל החלטה שנוחה לנתניהו. הבחירות לא הפריעו לממשלתו לאשר הטבות מס במיליארדים במסגרת חוק הרווחים הכלואים, לבטל את העלאת מחירי החלב ולהכריז על ביטול העלאה פיקטיבית של מחירי התחבורה הציבורית, אך ביומיים האחרונים אנו למדים כי כאשר זה מגיע להסכם שכר עם האחיות או קידום חקיקה משמעותית בתחום הריכוזיות מסתבר שלא ניתן לטפל בנושאים אלה מפאת הבחירות המתקרבות. נתניהו הבין שכעת כשהעין הציבורית עוקבת אחרי מעשי ממשלתו הוא לא יוכל לרכך ולמסמס את המלצות ועדת הריכוזיות בחקיקה כפי שרצה מלכתחילה וקיבל החלטה שיהיה לו קל יותר לעשות זאת לאחר הבחירות. הנושאים המטופלים במסגרת המלצות ועדת הריכוזיות כמו יוקר המחיה וריכוזיות בשוק ההון, הם הנושאים עליהם יצא הציבור לרחובות בקיץ והם גם הנושאים עליהם יילך להצביע בקלפי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן