Skip to content

נתניהו: "מביע אמון מלא בחברי ועדת אדמונד לוי"

לראשונה מאז פורסמה אמש ההקלטה המביכה, שבה מודה סילבן שלום כי ועדת אדמונד לוי היתה ועדה מטעם, הגיב ראש הממשלה פומבית על דבריו ואמר כי ''מדובר באנשים מקצועיים מהמעלה הראשונה שעשו עבודתם נאמנה בצורה חסרת פניות וללא דופי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע אמון מלא בחברי הוועדה לבחינת מצב הבנייה ביהודה ושומרון בראשות השופט בדימוס אדמונד לוי". כך נאמר בהודעה שפירסמה לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

זוהי התגובה הראשונה של ראש הממשלה נתניהו, מאז פורסמה אמש באתר וואלה ההקלטה – ובה התבטאותו של השר סילבן שלום, המודה כי בחירתם של חברי ועדת אדמונד לוי לא היתה אובייקטיבית.

השופט אדמונד לוי מגיש את דו"ח הוועדה לראש הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
השופט אדמונד לוי מגיש את דו"ח הוועדה לראש הממשלה (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

בתגובת ראש הממשלה נאמר: "מדובר באנשים מקצועיים מהמעלה הראשונה שעשו עבודתם נאמנה בצורה חסרת פניות וללא דופי. חברי הוועדה מונו בהתאם לכל האישורים הנדרשים ובכלל זה של שר המשפטים פרופסור יעקב נאמן והיועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין".

בהקלטה שפורסמה אמש ב"וואלה" נשמע המשנה לראש הממשלה, סילבן שלום, מדבר בכנס בחירות סגור שנערך לפני כחודש. השר שלום מודה באותה הקלטה כי הבחירה בשלושת המשפטנים שהכינו את הדו"ח – לוי עצמו; אלן בייקר, יועץ משפטי של משרד החוץ בעברו והשופטת בדימוס תחיה שפירא – לא היתה מקרית. מדבריו עולה כי למעשה השלושה נבחרו על מנת להגיע למסקנות שנקבעו מראש, וכי שופט העליון בדימוס לוי נבחר בגלל היותו איש ליכוד לשעבר.

הוקלט באסיפת בחירות. סילבן שלום (צילום: דן בר דוב)
הוקלט באסיפת בחירות. סילבן שלום (צילום: דן בר דוב)

"לגבי דו"ח אדמונד לוי, האם ראש הממשלה לא ידע מי זה אדמונד לוי כשמינה אותו?", שואל השר שלום את המשתתפים בכנס ועונה בגילוי לב, "אז אני אגלה לכם: אדמונד לוי היה סגן ראש עיריית רמלה מטעם הליכוד. הוא היה איש ליכוד, תושב רמלה, סגן ראש העיר מטעם הליכוד, עילוי משפטי והשר מאיר שטרית מינה אותו להיות שופט ב'דילים' עם אהרון ברק. הוא לא התחבר בכלל להוויה של בית המשפט העליון, לא הגיע לשום טקס, פשוט פרש בודד. אז כאשר ראש הממשלה מינה אותו, הוא לא הבין את מי הוא ממנה?".

שלום המשיך לתאר את שני חברי הוועדה הנוספים – אלן בייקר והשופטת בדימוס תחיה שפירא. "כשהוא מינה את בייקר, אתם חושבים שלא ידענו מי זה אלן בייקר? היועץ המשפטי של משרד החוץ בתקופתי, כשאני הייתי במשרד החוץ. לא ידענו מי זה?"

על החברה השלישית בוועדה, השופטת בדימוס תחיה שפירא אמר שלום: "נאמר לי כאן שהיא הבת של הרב שלמה גורן. האם לא יודעים מי זאת בתו של הרב גורן? הרי ברור שהשלישייה הזאת לא היתה אמורה לספק דו"ח של טליה ששון".

איתן כבל, ראש צוות התגובות של מפלגת העבודה, אמר על דבריו של סילבן שלום בנוגע למינוי השופט אדמונד לוי: "נתניהו מנסה להונות את הציבור באמצעות תחבולות פוליטיות. אם זו גישתו לסוגיות כל כך חשובות כמו עתיד שטחי יהודה ושומרון, לא רחוק היום שבו ימנה את מיכאל בן ארי בראש ועדה שתבחן את יחס המדינה לערביי ישראל ואת אלקין בראש ועדה שתבחן את עקרון הפרדת הרשויות. למזלנו, במדינת ישראל רשויות המשפט והחוק הן המוסמכות לקבוע החלטות אלו, ולא ראש הממשלה או גופים ואנשים אחרים שאותם מינה מטעמו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן