Skip to content

ראש ממשלת מאלי: אכבוש את הצפון מקנאי האסלאם ואקיים בחירות

הנשיא החדש מנסה לקבוע סדר יום לאומי חדש והודיע על כוונתו לאחד את המדינה תחת שלטונו. במערב מעריכים כי מינויו של נשיא אזרחי על ידי הצבא נועד למנוע התערבות של כוח אפריקני רב-לאומי במתרחש במדינה - מהלך שעשוי לערער את שלטון הכת הצבאית בה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש ממשלתה החדש של מאלי, דיאנגו סיסוקו, הודיע היום כי בראש סדר העדיפויות שלו עומד כיבושה מחדש של צפון המדינה מידי הארגונים האסלאמיים שהשתלטו עליה ומייד לאחר מכן – קיום בחירות כלליות. על כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית.

"אני רוצה להקים ממשלת אחדות לאומית", אמר סיסוקו לאחר שנועד עם הנשיא הקודם, שייק מובידו דיארה, שהודח השבוע על ידי הצבא, "אני רוצה לומר לכל אזרחי מאלי שעליהם להתאחד, משום שרק עם מאוחד יכול להתמודד עם כל בעיותיהם".

סיסוקו, עובד ממשלה ותיק ששימש עד לאחרונה כמבקר המדינה של מאלי, מונה לתפקידו על ידי הנשיא הזמני דיוקונדה טראורה, מספר שעות לאחר שהצבא הדיח את דיארה מתפקידו. דיארה נאלץ להתפטר לאחר שנעצר על ידי חיילים בפקודת מנהיג ההפיכה הצבאית סרן אמאדו סאנוגו. ההפיכה עוררה בזמנו רק גינוי רפה מארצות הברית וממועצת הביטחון של האו"ם, שני גופים המודאגים במיוחד מהשתלטות ארגונים המזוהים על אל-קאעידה על צפון מאלי והפיכתה לבסיס טרור בינלאומי. התקוממות הצבא, בין השאר במחלאה על אוזלת היד של הממשלה במאבק נגד האסלאם הקיצוני, נתפסת בחלק ממדינות המערב דווקא כצעד חיובי בכיוון זה.

מועצת הביטחון של האו"ם אימצה הצעות של צרפת, ארה"ב והאיחוד האירופי לקראה לצבא מאלי שלא להתערב בעניינים פוליטיים ואיימה בנקיטת סנקציות נגד הגורמים המונעים את השבת המשטר החוקתי במאלי.

סאמיר גאדיו, פרשן לענייני אפריקה הפועל בלונדון, אמר כי הדחת הנשיא נראית כ"כאילו הפיכה" שביצעה הכת הצבאית במטרה למנוע כניסת כוח צבאי מטעם האיחוד הכלכלי האפריקני (ECOWAS) והערכותו במדינה – צעד שעלול לערער את שליטת הכת הצבאית המדינה.

סוכנות הידיעות הצרפתית ציטטה את אחד מבני משפחתו של הנשיא המודח דיארה, שסיפר כי "הוא נתון במעצר בית, חיילים שוהים בביתו והוא אינו חופשי לנוע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן