Skip to content

אובמה: ארה"ב מכירה באופוזיציה הסורית

קואליציית הארגונים המורדים היא עתה כוללת, משקפת ומייצגת דיה, וארה"ב מוכנה לעשות את "הצעד הגדול", אמר הנשיא אובמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אובמה - אנו מכירים באופוזיציה הסורית
אובמה - אנו מכירים באופוזיציה הסורית

ארה"ב מוכנה להכיר במורדים באסאד כנציגים לגיטימיים של העם הסורי, כך אמר הלילה נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. בכך הצטרפה ארה"ב לאיחוד האירופי, לטורקיה ולמדינות המפרץ, שכבר הכירו בארגון הגג של המורדים של המורדים בנשיא אסאד.

הנשיא אובמה אמר את הדברים הלילה בראיון עם ברברה וולטרס ברשת ABC. "החלטנו  שקואליציית האופוזיציה הסורית היא מקיפה דיה, משקפת ומייצגת דיה את אוכלוסיית סוריה, ואנו רואים בה את הנציגה הלגיטימית של העם הסורי הנאבק במשטר אסאד". ההכרה הדיפלומטית תאפשר לארצות הברית לסייע מקרוב יותר למאמצי המורדים, לרבות ארגון ממשלה עתידית, אמרו פקידי ממשל אמריקנים.

"מובן, עם ההכרה באה אחריות", אמר אובמה על הקואליציה, "לוודא שהם מתארגנים ביעילות, שהם מייצגים את כל השותפים, ושהם מחויבים לשינוי שיכבד את זכויות הנשים והמיעוטים". ההחלטה עדיין אינה כוללת אספקת נשק למורדים, אך היא תאפשר את הדבר בעתיד. "אספקת נשק צריכה להיעשות באופן המקדם פתרון פוליטי", אמר פקיד ממשל בכיר. "ועד שנבין כיצד נשק זה מקדם פתרון פוליטי, איננו רואים באספקת נשק רעיון טוב".

ברקע הדברים נמצא החשש הגובר מפני השתלטות קיצונים אסלאמים על סוריה. הנשיא אובמה הביע אתמול דאגה מפני כמה סיעות סוריות הקשורות לקואליציה, והזהיר שארצות הברית לא תתמוך בגורמים קיצוניים. "לא כל המשתתפים בלחימה נגד אסאד הם אנשים שאנו חשים נוח בחברתם," אמר אובמה לוולטרס. "יש כאלה אשר, אני חושב, אימצו סדר יום קיצוני, אנטי אמריקני, ואנו מתכוונים להבחין היטב בין גורמים אלה לאחרים".

הנשיא דיבר ספציפית על ארגון ג'בחאט אל-נוסרה, ועל קשריו אם ארגון אל-קאעידה בעיראק. לדברי מחלקת המדינה, קבוצה אסלאמית קיצונית זאת אחראית ל-600 התקפות כמעט בערי סוריה בשנה האחרונה. "באמצעות התקפות אלה, אל-נוסרה מבקש להציג את עצמו כחלק מהאופוזיציה הסורית הלגיטימית בעוד שזהו, למעשה, ניסיון [של אל-קאעידה בעיראק] להשתלט על מאבק העם הסורי למטרותיו החולניות". השבוע הכריז הממשל על אל-נוסרה כארגון טרור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן