Skip to content

אירועי תג מחיר במנזר בירושלים וליד רמאללה

בירושלים פגעו הפעם במנזר בעמק המצלבה ובכפר שקבא ליד חברון נשרף רכב ולידו רוססה הכתובת "תג מחיר". אב המנזר: "אני סלחתי בפעם הראשונה וכך גם היום". ניר ברקת: "יש להגיע מהר אל המבצעים ולמצות עמם את הדין בחומרה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני אירועי "תג מחיר" אירעו הלילה (רביעי) במנזר בירושלים ובכפר שוקבא סמוך לרמאללה. זהו האירוע השני בו פוגעים אלמונים במנזר שבעמק המצלבה בבירה. הפעם רוססו על קירותיו כתובות נאצה בעברית ובהן  כתוב "חנוכה שמח", "ישו בן זונה", ו"ניצחון המכבים". כמו כן נוקבו צמיגי שלושה כלי רכב סמוך למנזר ועליהם רוססו כתובות דומות. במקביל הוצת רכב בכפר שוקבא ליד לרמאללה ולידו התגלו כתובות נאצה של תג מחיר.

היחידה המרכזית  של משטרת ירושלים פתחה בחקירה. קלאודיוס פפאס, אב המנזר, הגיב הבוקר לאירוע ואמר: "עכשיו זה חנוכה. עוד כמה ימים יהיה חג המולד ואני סולח על המעשה הזה כפי שסלחתי על האירוע הקודם".

מנזר השתקנים. הדלת שנשרפה בפעולת תג מחיר
מנזר השתקנים. הדלת שנשרפה בפעולת תג מחיר בספטמבר השנה

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הגיב גם הוא: "אסור לנו להשלים עם תופעות מגונות וקיצוניות כאלו, אשר כל מטרתם היא לפגוע בדו קיום בירושלים ויש לעקור אותן מן השורש". לדבריו, הוא שוחח עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטה, והשניים סיכמו כי "יש להגיע מהר אל המבצעים ולמצות עמם את הדין בחומרה".

זהו האירוע השלישי במהלך החודשיים האחרונים בו מתבצעת פעולה של תג מחיר בירושלים. בתחילת ספטמבר השנה  הוצתה דלת עץ במנזר השתקנים ועל גבי קיר סמוך רוססו כתובות נאצה ובהן  "ישוע הקוף", מעוז אסתר" ו"רמת מגרון". כשבועיים לאחר מכן רוססו כתובות נאצה סמוך לכנסיית הדורמיציון בהר ציון בבירה. שם רוססו כתובות "ישו בן זונה ו"תג מחיר".

"אני מקווה שיום אחד האנשים האלה יפתחו את דלת המנזר שלנו ויגלו שמה שיש מאחוריה זה אני, ואני מסמל את השלום. אני רוצה לאחל לכולם חנוכה שמח", אמר הבוקר אב המנזר.

לדברי ניצב משנה חיים בלומנלפד, מפקד מרחב מוריה בירושלים, האירוע התגלה הבוקר בשעה שמונה כשהתקבל דיווח מיושבי המנזר על גילוי המכוניות הפגועות וכתובות הנאצה. "זו אכן הפעם השנייה שזה מתבצע במקום הזה, ואני מאמין שנפענח את החקירה ונגיע למי שעשה את זה. תיק החקירה הקודמת נשאר פתוח ואני מקווה שהאירוע היום יעזור לנו להתקדם לעבר הפתרון", אמר בלומנפלד.

הציוד שנתפס, כולל M16 מפלסטיק (צילום: משטרת ישראל)
הציוד שנתפס, כולל M16 מפלסטיק (צילום: משטרת ישראל)

ביום שני שעבר עצרה משטרת מחוז ש"י שלושה צעירים בשעה שניסו להצית ולהשחית רכוש פלסטיני. השלושה הספיקו ככל הנראה להצית רכב בישוב דהריה ליד חברון ולרסס כתובות בהן נכתב "מזל טוב לאפי"  (הכוונה ככל הנראה לאחד מנערי הגבעות שנישא זמן קצר קודם כן), ו"תג מחיר". השלושה נעצרו בדרכם לכפר סמוע, גם הוא ליד חברון, ובידיהם נמצאו תרסיסי צבע, חומרי בעירה, אולרים ורובה M-16 מזויף שככל הנראה שימש אותם לצורך הרתעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום  שאט נפש ממעשי האלימות הלילה בירושלים וסמוך לרמאללה: "הערכים היהודיים שעליהם גדלנו ועל פיהם אנו מחנכים את ילדינו פוסלים מכל וכל התנהגות שכזאת. חופש הפולחן לכל הדתות יישמר בישראל ונמצה את הדין עם האנשים השפלים שביצעו את הפשע הזה".


 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן