Skip to content

ארגוני המקדש לרה"מ: תוחזר המנורה לכיפת הסלע

"יהיה בכך סגירת מעגל, אות ומופת לשיבת עם ישראל לארצו ולהקמתה של מדינת חוק ריבונית, יהודית ודמוקרטית בארץ ישראל", טוענים ארגוני המקדש במכתב ששיגרו לנתניהו. "המנורה אשר תוצב במקום תעיד כי גם ליהודים מובטח חופש הדת בהר הבית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המטה המשותף של אירגוני המקדש פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שיורה להציב מנורה בתוך מבנה כיפת הסלע (המכונה "מסגד עומאר") על הר הבית – ולחדש את הדלקת הנרות במנורה כפי שעשו החשמונאים בשחרור הר הבית.

באמצעות עורך הדין אביעד ויסולי, קוראים אירגוני המקדש לנתניהו להורות לכל הגורמים הנוגעים בדבר לאפשר להציב את המנורה במקום ההיכל בהר הבית עוד בימי חג חנוכה זה. ואם זה לא אפשרי – במועד המוקדם ביותר האפשרי.

מקום המנורה במרחב הדרומי בכיפת הסלע' עפ"י איור של ארגוני המקדש (באדיבות המטה המשותף של אירגוני המקדש)
מקום המנורה במרחב הדרומי בכיפת הסלע' עפ"י איור של ארגוני המקדש (באדיבות המטה המשותף של אירגוני המקדש)

"יהיה בכך סגירת מעגל, אות ומופת לשיבת עם ישראל לארצו ולהקמתה של מדינת חוק ריבונית, יהודית ודמוקרטית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל", טוענים ארגוני המקדש במכתב ששיגרו לראש הממשלה. "המנורה אשר תוצב במקום ההיכל לא תפגע בכל זכות של בני עמים אחרים בהר הבית – ההיפך הוא הנכון: המנורה תעיד כי גם ליהודים מובטח חופש הדת בהר הבית, דבר שנשלל מהם שלא כדין במשך 45 שנה האחרונות, בהמשך להדרתם מהר הבית באלפיים שנה שקדמו לכך".

עו"ד ויסולי כותב במכתבו לראש הממשלה: "בנאומים רבים שנשאת בארץ וברחבי העולם, חזרת ואמרת כי במדינת ישראל מתקיים חופש הדת לבני כל הדתות. בעוד שלגבי נוצרים, מוסלמים ובני דתות אחרות הצהרה זו היא אמת, ביחס ליהודים, ועוד במקום הקדוש ביותר לכל יהודי עלי אדמות – הר הבית – הצהרה זו אינה אמת. בהר הבית אין כיום חופש דת ליהודים כלל ועיקר. הצבת המנורה בהר הבית, במקום ההיכל, תהווה את הצעד הראשון לתיקון עיוות מהותי זה".

קריקטורה בתקשורת הערבית מנורת המקדש חוזרת להר הבית (באדיבות המטה המשותף של אירגוני המקדש)
קריקטורה בתקשורת הערבית מנורת המקדש חוזרת להר הבית (באדיבות המטה המשותף של אירגוני המקדש)

לאחרונה התחדשה בתדירות גוברת, תופעת העלייה של יהודים על הר הבית כדי להתפלל שם ולא אחת היו עימותים בין יהודים לפלסטינים על ההר. בין העולים על הר הבית נמנה גם משה פייגלין, שנבחר במקום ריאלי לכנסת ברשימת "הליכוד ביתנו".

נושא הר הבית הפך גם לדגל עבור יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, שקרא לאחרונה,  בטור מיוחד בעיתון "מקור ראשון", להיאבק על הר הבית בכל דרך אפשרית. וטען שבמקום הקדוש ביותר ליהודים, היהודים מופלים לרעה בצורה הכי קיצונית שיכולה להיות. "הר הבית הוא פסגת חיינו הלאומיים, ובית המקדש הוא יעד לאומי ולא רק דתי", כתב אלקין. "הר הבית בשבילי הוא פסגת חיינו הלאומיים. אי אפשר לומר בצורה אמיתית שחזרנו לארצנו כל עוד מרכז החיים הלאומיים שלנו הוא קיר הבסיס בלבד של ההר שעליו עמד המקדש – הכותל. עם כל חשיבותו, המקום הזה הוא בסופו של דבר קיר תמך, וממילא הוא מסמל את ההיקף החלקי של חיינו הדתיים והלאומיים".

בראש המטה המשותף של ארגוני המקדש עומד יהודה גליק, הממוקם במקום ה-56 ברשימת "הליכוד ביתנו" לכנסת.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן