Skip to content

מיליוני שקלים מכספי הפלסטינים הועברו לחברת חשמל

בתחילת החודש היה חובה של הרשות לחברת חשמל כ-700 מיליון שקל והיא העבירה לחברה רק 273.5 מיליון שקל. עתה, בעקבות ההצבעה באו"ם, הוחלט לכסות את החוב מכספי הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו חילט הבוקר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, כספים פלסטיניים, בהיקף של 435 מיליון שקל, והעביר אותם לחברת חשמל על מנת לכסות חובות של הרשות לחברה.

במשברים מדיניים בעבר הוחלט על עיכוב בלבד של העברת הכספים לרשות. אולם הפעם, באופן חסר תקדים ובעקבות פנייה חד צדדית של הרשות לעצרת האו"ם, החליט השר שטייניץ בתיאום עם ראש הממשלה, לחתום על העברת הכספים לחברת חשמל.

שר האוצר, יובל שטייניץ (צילום: רם אלפיה, דוברות האוצר)
בעקבות הפנייה של הרשות לעצרת האו"ם. שר האוצר, יובל שטייניץ (צילום: רם אלפיה, דוברות האוצר)

בתחילת החודש עדיין לא היה ברור אם חובה של הרשות הפלסטינית לחברת החשמל יכוסה. התברר אז, כי מתוך החוב, שעמד על כ-700 מיליון שקל, הועברו לחברת החשמל 273.5 מליון שקל, המהווים 37% בלבד מסכום החוב הכולל. עתה, כאמור, הוחלט להעביר 435 מיליון שקל מכספי הפלסטינים לחברת החשמל.

אספקת חשמל לעזה

חברת החשמל מספקת חשמל לעזה אך אינה מקבלת כל תשלום תמורתו. בשל כך מקזזת חברת החשמל את החוב של צרכני החשמל בעזה מכספי גביית המסים שמגיעים לרשות הפלסטינית ומוחזקים במשרד האוצר. המצב דומה באזורים בגדה המערבית שאינם מקבלים חשמל מחברת החשמל המזרח ירושלמית (חמ"י), כמו ג'נין וחברון.

חמ"י מספקת חשמל לשכונות ערביות במזרח ירושלים, ליריחו, לרמאללה, לבית לחם ולבית ג'אלה. הרשות הפלסטינית צורכת כ-7% מכמות החשמל שמייצרת חברת החשמל ואין לה מקורות ייצור עצמיים של חשמל, למעט תחנת כוח קטנה בעזה המופעלת בסולר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן