Skip to content

התאחדות המלונות זועמת על החלטה לא לחתום על הסכם התעופה

בהתאחדות אומרים כי ההחלטה, שהתקבלה היום, שלא לחתום על הסכם התעופה עם האיחוד האירופי, חמורה מאוד, תגרום לביטול הסכמי תעופה עם חברות תעופה אירופיות ותמנע את בואם של מאות אלפי תיירים בשנה הקרובה ובשנים הבאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"ההחלטה מהיום עומדת בניגוד מוחלט להחלטת הממשלה, שהתקבלה רק לפני כשבועיים: לקדם את התיירות כתעשייה בעדיפות לאומית", אומרת הנהלת התאחדות המלונות בתגובה להחלטה של משרד התחבורה שלא לחתום על הסכם התעופה עם האיחוד האירופי בשל הבחירות, "הנזק הוא עצום, ולמרבה האירוניה בא דווקא בתקופה של משבר בתיירות בעקבות מבצע עמוד ענן. אין ספק כי אי חתימה כעת על הסכם התעופה מול האיחוד האירופי פוגע בציבור רחב של עשרות אלפי עובדים בתעשיית התיירות, וכל זאת כדי לשמור על טובת סקטור צר", טוענת התאחדות המלונות.

עמד להיחתם הסכם עם חברת התעופה ראיינאייר, שהתעתדה להביא לאילת 50,000 תיירים בחודשים הקרובים. (צילום: מיכאל זלצר.ser/mishazeltser1
עמד להיחתם הסכם עם חברת התעופה ראיינאייר, שהתעתדה להביא לאילת 50,000 תיירים בחודשים הקרובים. (צילום: מיכאל זלצר. http://www.youtube.com/user/mishazeltser1)

במשרד התחבורה הוחלט, בהמלצתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלא לחתום על הסכם השמים הפתוחים שיועד לשבוע הבא ב-20 בחודש, בטענה שבעונת בחירות לא חותמים על הסכם עם השלכות מרחיקות לכת.

בעבר התרעם האיחוד האירופי מאד על העיכובים שנוקטת ישראל ביישום ההסכם שנחתם בראשי תיבות, מה גם שההסכם מדבר על ישום הדרגתי של השמים הפתוחים. בהתאחדות טוענים כי למרבה התסכול, כבר בימים אלה עמד להיחתם הסכם עם חברת התעופה ראיינאייר, שעמדה להביא לאילת 50,000 תיירים בחודשים הקרובים. משמעות ביטול החתימה מול האירופים בשבוע הבא: הפלת ההסכם גם עם ראיינאייר.

באופן דומה יימנעו הסכמי תעופה נוספים גם עם חברות אירופיות אחרות ויימנע בואם של מאות אלפי תיירים בשנה הקרובה ובשנים הבאות.

"אם מדינת ישראל לא תשכיל להצטרף לקהילה הבינלאומית בכל הקשור בחופש התנועה בין המדינות, אשר הסכם התעופה עם האיחוד האירופי הוא חלק ממנו, היא לא תהנה מתנועת התיירות ההולכת וגדלה בעולם", מתריעה התאחדות המלונות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן