Skip to content

בבית הנשיא הדליקו נר שישי עם מצטייני המוסד

בין מצטייני המוסד שהשתתפו בטקס: אשת מבצעים שהשתתפה בעשרות מבצעים ברחבי העולם, קצין איסוף אשר בא במגע ישיר ויומיומי עם היריב, לוחם שהשתתף בעשרות פעולות רגישות תוך סיכון חיים, איש מוסד המפתח אמצעים ייחודיים לזיהוי וסיכול פעילויות טרור וקצין מודיעין המהווה מוקד ידע משמעותי בתחומו ואיש מחקר שפיתח יכולות חסרות תקדים לטובת פעילות הארגון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בבית הנשיא בירושלים נערך הערב טקס הדלקת נרות חגיגי במעמד נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד, תמיר פרדו. בטקס הוענקו תעודות הוקרה והצטיינות ל-12 מעובדי המוסד, הנמצאים בחזית סיכול איום הנשק הבלתי קונבנציונאלי, המאבק בטרור ומניעת איומים אחרים על מדינת ישראל.

נשיא המדינה שמעון פרס נשא דברים בפני מצטייני המוסד ועובדיו ואמר: "המוסד הוא ארגון הביון המצטיין בעולם. אני יודע שזה יום נרגש לכם, זהו יום נרגש גם לנו. אני רוצה לאחל ראשית החלמה מהירה למאיר דגן, ולשבח את תמיר פרדו על המאמצים האדירים שעשית להציל את חיו של מאיר. זהו באמת נס חנוכה".

ראש המוסד, תמיר פרדו מדליק נר עם ראש הממשלה ונשיא המדינה (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)
ראש המוסד, תמיר פרדו מדליק נר עם ראש הממשלה ונשיא המדינה (צילום: קובי גדעון/ לע"מ)

הנשיא ברך את המצטיינים ואמר: "להצטיין בארגון מצטיין זה לא פשוט ולכן אתם היושבים כאן ראויים לכל הערכה. מעולם לא עשו מעט כל כך למען רבים כל כך כמו שאתם עושים למען מדינת ישראל ולמען העם היהודי כולו. המוסד הישראלי הוא בטופ, בפסגה, ראשונים ומתקדמים מכולם. ראשונים באומץ, ראשונים בטכנולוגיה ובאסטרטגיה. כשלוחמים בטרור, אין ימי מלחמה, כל יום הוא יום מלחמה- ואין חזית אחת. זהו מאמץ אדיר- שנישא על כתפיה לא של מעצמה אלא של מדינה קטנה! אני מודה לכם בשם המדינה על הניסים והנפלאות שאתם עושים, לא עבור אבותינו וילדינו אלא עבור כל המדינה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מצטרף לאיחולי ההחלמה למאיר דגן, החלמה מהירה! אנו נוהגים לומר מי ימלל גבורות ישראל, ואני מוסיף מי יחולל תחבולות ישראל 'בתחבולות תעשה לך מלחמה'. זו הדרך בה מעטים מתגברים על הרבים וזה נכון מימי אבותינו.

"אנו זקוקים לגוף שיכול לפעול בזירה העולמית בדרכים ישנות וחדשות. המוסד עושה זאת בצורה יוצאת מן הכלל", אמר נתניהו. "כל הזמן אנו צריכים להתחדש, לייצר תחבולות. כאן המדע והטכנולוגיה הם לצד הלהט והאמונה. ראיתי לאחרונה את הסרט החדש של ג'יימס בונד, הדברים שאתם עושים גם יוצרי הסרט הזה לא מדמיינים. במוסד עובדים יחד על מנת להבטיח כי חוט החיים של עם ישראל ומדינתנו לעולם לא ינתק".

ראש המוסד תמיר פרדו: "אך סמלי כי חגו של המוסד נחוג בימי חג החנוכה, בו אנו מעלים על נס את עוז רוחם של המכבים. אתם מייצגים את מגוון היכולות ואת הרוח של הארגון. יכולתו של המוסד לממש את אחריותו לביטחון מדינת ישראל ולעמוד במשימות המוטלות עליו תלויה בראש ובראשונה באיכות כוח האדם שבו- עובדיו המשרתים ימים כלילות במסירות ונחישות תוך נכונות לסכן את חייהם וחירותם ולממש את יכולותיהם המקצועיות המגוונות. אתם המצטיינים, מבטאים איכויות אלה בצורה יוצאת דופן ובולטת לטובה".

המצטיינים והמצטיינות הינם עובדים צעירים וותיקים, אשר עוסקים בתחומי עשייה מגוונים של הארגון – בחוד הפעילות המבצעית, איסוף וניתוח מודיעין, טכנולוגיה ותפקידי מטה. קבוצה זו של עובדים  מבטאת את שילוב היכולות המובנה בפעילויות השונות והרגישות של המוסד כיום.

מטבע הדברים לא ניתן לספר כמעט דבר אודות מצטייני המוסד. מהמעט שניתן לומר הוא כי בין המצטיינים נמצאים: אשת מבצעים שהשתתפה בעשרות מבצעים ברחבי העולם תוך הגעה להישגים יוצאי דופן, קצין איסוף אשר בא במגע ישיר ויומיומי עם היריב והוכיח יכולות יוצאות דופן, לוחם שהשתתף בעשרות פעולות רגישות בארצות יעד תוך סיכון חיים ממשי וגילוי קור רוח ונחישות, איש מוסד המפתח אמצעים ייחודיים לזיהוי וסיכול פעילויות טרור כנגד יעדים ישראלים וקצין מודיעין בולט המהווה מוקד ידע משמעותי בתחומו ואיש מחקר מבצעי אשר פיתח יכולות חסרות תקדים לטובת פעילות הארגון".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן