Skip to content

ישראייר הטיסה בנובמבר יותר נוסעים מארקיע

המהפך הושג בעקבות החלטתה של ישראייר לשווק חבילות נופש הכוללות טיסות. היא שיווקה אותן, תוך כדי ניצול המיזוג התיפעולי עם נתור, לחברות ההפצה נוספות של הקבוצה - דיזנהויז וצבר וחברות חיצוניות כמו איסתא והדקה ה-90
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש נובמבר השנה עברה לראשונה ישראייר במספר נוסעיה בטיסות הבינלאומיות את חברת ארקיע. היא תפסה את המקום השני אחרי אל על בקרב חברות התעופה הישראליות, כשהיא משאירה מאחור את ארקיע במקום השלישי.

מטוס של ישראייר.הולכת ומתחזקת
מטוס של ישראייר.הולכת ומתחזקת

מהפך היסטורי זה התרחש, בעיקר, בעקבות מיזוג תפעולי עם נתור והתמקדות ישראייר במכירת יעדי החברה כחבילות נופש אליהן צירפה את הטיסות שהיא מפעילה ליעדים אלה ומכירתם לגורמי הפצה.

התנועה חודש נובמבר

בחודש נובמבר השנה הטיסה ישראייר בטיסות הבינלאומיות מנתב"ג 17,674 נוסעים נכנסים ויוצאים, שזה גידול של 9.93% לעומת 16,077 נוסעים שהיא הטיסה בחודש נובמבר 2011. בכך היא חלפה על פני ארקיע שהטיסה בחודש נובמבר השנה בטיסות הבינלאומיות מנתב"ג 14,305 נוסעים נכנסים ויוצאים, שזו ירידה של 26.01% לעומת 19,334 נוסעים שהיא הטיסה בחודש נובמבר 2011.

התנועה המצטברת

בתנועת הנוסעים הבינלאומית המצטברת מתחילת השנה ועד סוף חודש נובמבר ממשיכה ארקיע להוביל עם 456,387 נוסעים נכנסים ויוצאים, לעומת 266,043 נוסעים שהטיסה ישראייר. הבדל של 190,344 נוסעים הוא גדול. אבל, כמעט בכל חודש מתחילת השנה הציגה ישראייר גידול בתנועת הנוסעים, בעוד ארקיע הציגה קיטון מתמשך במספר הנוסעים. ההבדלים בין גידול מתמשך וירידה מתמשכת עשויים בעתיד לגרום גם למהפך שנתי, בתחרות של שתי החברות על המקום השני אחרי אל על בקרב החברות הישראליות.

התנועה הפנים ארצית

אותה תופעה של גידול מתמשך בישראייר לעומת ירידה מתמשכת בארקיע התרחשה גם בטיסות הפנים- ארציות. כך, למשל, ארקיע הטיסה בחודש נובמבר השנה 22,810 נוסעים, שזו ירידה של 14,72% לעומת נובמבר 2011 וישראייר הטיסה 16,785 נוסעים, שזו עליה של 5.37%.

הפחתת לחץ והגדלת התמורה מהמושב

ישראייר, בראשותו של המנכ"ל אורי סירקיס, הבינה כי היא חייבת להחליף דיסקט ולשנות את המודל העסקי שלה, אם היא רוצה להתמודד בשוק התחרותי הקשה של תעשיית התיירות והתעופה. לכן היא החליטה לא לעסוק בעיקר במכירת כרטיסי טיסה, אלא לשווק חבילות נופש הכוללות טיסות בתי מלון, טיולים, רכב להשכרה ואתרי סקי, כאשר היעדים מהווים את הבסיס לחבילות הנופש. חבילות אלה נמכרו במחירים אטרקטיביים לחברות ההפצה של הקבוצה – נתור (איתה יש לה מיזוג תפעולי), דיזנהויז וצבר וגם לחברות הפצה מחוץ לקבוצה של סוכני נסיעות כמו איסתא והדקה ה-90.

מכירה מראש של מרבית מושבי המטוסים לחברות ההפצה, הפחיתה מישראייר את הלחץ למכור מושבים, איפשרה לה למכור את שאר המושבים בשיקול דעת כלכלי ולהגדיל את התמורה הממוצעת מכל מושב. הסינרגיה התיפעולית עם נתור והחלפת המודל העסקי, הוכיחו עצמם והחברה החלה להגדיל את מספר הנוסעים במטוסיה בקצב מתמשך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן