Skip to content

שיחות למוקדי סיוע לנפגעי אונס – בחינם

הצעת חוק, לפיה פניות טלפוניות למרכזים של נפגעי תקיפה מינית יהיו בחינם, אושרה בקריאה ראשונה בוועדה לקידום מעמד האישה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הצעת חוק, לפיה פניות טלפוניות למרכזים של  נפגעי תקיפה מינית יהיו ללא תשלום, אושרה בקריאה ראשונה בוועדה לקידום מעמד האישה

מאת מערכת מגפון

הוועדה לקידום מעמד האישה אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק של ח"כ אורלי לוי אבקסיס, לפיה שיחות למוקדי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית תהיינה ללא תשלום וללא תיעוד בפירוט השיחות. העלויות שיהיו לחברות התקשורת ייחשבו להוצאה מוכרת לצרכי מס.

יוזמה מבורכת. ח"כ לוי אבקסיס (צילום: אתר הכנסת)

הצעת החוק של ח"כ אורלי לוי אבקסיס אושרה היום בוועדה לקידום מעמד האישה בראשות ציפי חוטובלי כהכנה לקריאה ראשונה.

רשות המיסים, שנטלה חלק בדיון, הודיעה כי תכיר בשיחות אלה, כהוצאה מוכרת לצרכי מס. זאת כתמריץ לעלויות שיספגו חברות התקשורת, בכך שכל שיחת טלפון למוקד החירום של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית תהיה ללא תשלום.

ח"כ לוי אבקסיס אמרה, כי "שיחת החינם והידיעה הברורה שהשיחה לא תתועד ולא תיכלל בפירוט השיחות, יקלו על אלפי נפגעות לנקוט בפעולה הפשוטה כל כך בעיני מי שלא חווה טרור ושליטה – להרים טלפון ולבקש סיוע". היא הוסיפה ש"טבעי היה שהמדינה תממן את השירות הזה. לא מדובר במיליוני דולרים. אבל מכיוון שהמדינה איננה מממנת זאת, תודה לחברות התקשורת שהרימו את הכפפה".

לוי ציינה, כי מדובר ביום בו יש חשיבות מיוחדת לקבלת ההחלטה. "היום הוא יום ההתרמה הארצי לילדים ונוער בסיכון וזה המקום להזכיר ששלושה ילדים בכל כיתה עברו או יעברו תקיפה מינית. הידיעה שיש להם לאן לפנות, וששיחת הטלפון הזו אינה עולה כסף ולא תירשם בשום מקום, יכולה להקל עליהם את הצעד הראשון והקריטי להצלתם מתקיפות חוזרות ולשיקומם".

מעמד האישה. ח"כ חוטובלי (צילום: אתר הכנסת)

יו"ר הוועדה ציפי חוטובלי שיבחה את שיתוף הפעולה המבורך שאיפשר צעד זה. "הגענו להסכמה עם רשות המיסוי, שתראה במימון שיחות אלה הוצאה מוכרת לצרכי מס, וכך חברות התקשורת לא יספגו את מלוא העלויות".

חוטובלי עמדה על העובדה שמדובר במרכזים שקשה להם לגייס כוח אדם. "איננו חוששים מהצפת השוק בעקבות החוק. אנו רוצים לעזור לנשים הנפגעות. מטרתנו להביא את החוק גם לקריאה שנייה ושלישית תוך כחודש ימים. הצעת החוק הזו מושיטה יד להצלת חיים".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן