Skip to content

מרצ פנתה לבג״ץ: לפטר את ליברמן

ח"כ גלאון מבקשת מבית המשפט להורות לראש הממשלה לפטר את שר החוץ וכן להורות לשר החוץ להתפטר ולהורות ליועץ המשפטי לממשלה לצרף לכתב האישום חוות דעת, בה יבהיר כי בעבירות המיוחסות לליברמן יש משום קלון ועל כן יש לפטרו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, עתרה הבוקר לבג"ץ באמצעות עורכת הדין דפנה הולץ-לכנר נגד ראש הממשלה, שר החוץ והיועץ המשפטי לממשלה. גלאון מבקשת מבית המשפט שלושה סעדים: להורות לראש הממשלה לפטר את שר החוץ וכן להורות לשר החוץ להתפטר ולהורות ליועץ המשפטי לממשלה לצרף לכתב האישום חוות דעת, בה יבהיר כי בעבירות המיוחסות לליברמן יש משום קלון ועל כן יש לפטרו.

המבצע עבירה זו, יתקשה להקרין הגינות, אמון, יושר ויושרה כלפי הציבור הרחב (צילום: ציפי מנשה)
גלאון: המבצע עבירה זו יתקשה להקרין הגינות, אמון ויושרה כלפי הציבור (צילום: ציפי מנשה)

גלאון טוענת באמצעות עורכת הדין הולץ-לכנר, כי עבירת המרמה והפרת האמונים פוגעת ביסודות הבסיסיים של טוהר המידות בשירות הציבורי ומביאה לפגיעה קשה באמון הציבור בנבחריו ולפגיעה בדמוקרטיה: "בשורת פסקי דין מכוננים אשר עסקו בטוהר המידות בשירות הציבורי, ואשר בהן השריש בית המשפט הגבוה לצדק נורמות ציבוריות ראויות בשאלת כהונתם של נושאי משרות בנסיבות בהן דבק קלון בפעילותם, מתחייבת המסקנה… כי המשך כהונתו של שר החוץ בממשלת ישראל יש בה כדי להעביר מסר מובהק, ברור ומידי לאזרחי המדינה, לפיו הנהגת המדינה וראשי מערכת המשפט בישראל אינם נרתעים ממעשי מרמה והפרת אמונים ואף סבורים שאישי ציבור המבצעים מעשים חמורים, ראויים להמשיך ולשבת סביב שולחן הממשלה ולהנהיג את המדינה".

בעתירה מדגישה עורכת הדין את התקדים שקבע בג"ץ בפרשת גינוסר: "יש להתייחס בחומרה לעבירה הפוגעת באושיות המבנה השלטוני, כגון עבירת מרמה והפרת אמונים, וכי אדם הממלא תפקיד בכיר בשירות המדינה, המבצע עבירה זו, יתקשה להקרין הגינות, אמון, יושר ויושרה כלפי הציבור הרחב ועל כן מתחייב להעבירו ממשרתו הציבורית”.

גלאון טוענת, כי ענן של חשדות ואישומים סובב את פעילותו הציבורית של ליברמן, שבין השאר הורשע על פי הודאתו בעבירה של תקיפת קטין, היה מעורב בפרשת בראון-חברון, נחקר באי סדרים כספיים בעמותת 'גשר בעליה' וסינגר על מיכאל צ'רנוי.

מצגת מרצ בככר הבימה (צילום: דן בר דוב)
מצגת מרצ בככר הבימה (צילום: דן בר דוב)

גלאון מוסיפה, כי גם כתב האישום הנוכחי קשור בחקירה נרחבת על קשרי הון-שלטון פסולים. "היועמ"ש החליט לסגור תיק זה בעילה של העדר ראיות מספיקות, אולם גם מהחלטתו זו מתקבלת תמונה מטרידה בנוגע לדופי המוסרי הכבד המוטל על מעשיו והתנהלותו של ליברמן".

עוד טוענת גלאון, כי אמת המידה לקלון היא מוסרית:  "לא בכל עבירה פלילית טבוע קלון ויש שבנסיבות הביצוע של עבירה מסוימת יטביעו בה קלון… בעניין נושאי משרות ציבוריות נקבע, כי עבירה שיש עמה קלון היא זו "המגלה שחיתות…".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ קוראת לכל ראשי המפלגות להודיע כי לא יסכימו לשבת בממשלה עם אדם שהוגש נגדו כתב אישום והוא יושב על ספסל הנאשמים. יחימוביץ אמרה את הדברים הבוקר בשני כינוסים שקיימה, בקיבוץ דפנה ובעיר טבריה.
יחימוביץ אמרה כי אסור לליברמן להמשיך לכהן בתפקידו, אחרי שהוחלט להגיש נגדו כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים.
"מדובר בביזוי מוחלט של כל נורמה, פסיקה, וכלל מוסרי. התנהגות בוטה זו מערערת כליל את אמון הציבור בנבחריו ויוצרת נזק בלתי הפיך לדמוקרטיה ולשלטון החוק.
אני תובעת מנתניהו לפטר לאלתר את ליברמן מתפקידו ולהדיח אותו מהרשימה לכנסת, ומהיועץ המשפטי לממשלה לשים קץ לרפיסות בכל הנוגע לטיפול בליברמן, ולהנחות אותו להתפטר.
גרירת הרגליים עד כה הביאה כבר להתפוגגות של ראיות בתיק העיקרי, אין כעת מקום לעוד משיכת זמן ויש להעביר לציבור מסר חד וברור כי מי שמואשם בפלילים חמורים לא יכול להמשיך ולשמש שליח ציבור, ובוודאי לא שר בכיר".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן