Skip to content

קרב המאסף של ערוץ 10

ערוץ 10 מקבל הנשמה מלאכותית עד ל-1 בינואר ועובדיו מאוימים בפיטורים שיישומם נדחה ביומיים לאחר ישיבה שכינס אמש דירקטוריון ערוץ 10. דחיית הפיטורים של חמש מאות וחמישים עובדי הערוץ ביומיים נעשתה במענה לפניית יו"ר הוועדה שבחנה את עתיד הערוץ ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 דירקטוריון הערוץ הודיע כי "הואיל ולא חלה כל התקדמות ביישום המלצות ועדת לוקר והצעת החוק שגובשה על ידי שר התקשורת אינה מועלית לדיון בישיבת הממשלה מחר, החליט דירקטוריון ערוץ 10 ודירקטוריון חדשות 10 פה אחד על פיטורי כלל העובדים. יחד עם זאת, לאור בקשתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר בפני דירקטוריון ערוץ 10 וחדשות 10, החליט הדירקטוריון להיענות לבקשתו ולעכב את הוצאת המכתבים ב-48 שעות".

בסרטון: הפגנת עובדי ערוץ 10 מול משרד ראש הממשלה

עובדי ערוץ 10 עוברים זה חודשים מסע ייסורים שבמהלכו נשמעים איומי פיטורים מצד הנהלת הערוץ. לפני כשבוע הושגה פריצת דרך, לאחר שהבעלים העיקרי בערוץ, רון לאודר, חתם על הסכם לתשלום חובות הערוץ ובכך, היה נדמה כי המשבר הסתיים, אלא שהחלטת ראש הממשלה להקפיא כל שינויי חקיקה בתקופה שעד לבחירות סתמה את הגולל על עתיד הערוץ, הנזקק להארכת זכיונו שיפוג אחרי ה-31 בדצמבר. בעיה זהה לזו שנופלת על כתפי מאה ושמונים עובדי החדשות המקומיות בכבלים. בעיה בירוקרטית לכאורה המאיימת על עתידם של שני אמצעי שידור חיים ומתפקדים.

בכינוס של דירקטוריון ערוץ 10 וחדשות 10 אמש שנועד לדון בהליכים לסגירת הערוץ, השתתף, כאמור, מנכ"ל משרד רה"מ ובעל מתווה לוקר שאישורו היה מונע את סגירת הערוץ, וכן  יו״ר הדירקטוריון אבי בלשניקוב, סגן יו"ר הדירקטוריון יוסי מימן, יו״ר חדשות 10 יורם שכטר, יו״ר נענע 10 מיכל גרייבסקי, מנכ״ל הערוץ יואב הלדמן ומנכל חברת החדשות אבי אלקלעי.

בצר להם, הפיקו עובדי ערוץ 10 סרטון ראשון בסדרה, שיוקרן על מרקע הערוץ בפריצה לתכניות ואולי אף בתוך מהדורת החדשות המרכזית, במסגרת קרב המאסף שלהם על עתיד הערוץ. בסרטון זה, שהוא חלק ממאבק שייכנס להילוך גבוה כבר היום, מודגם האבסורד: מאז חתימת ההסכם להמשך שידורי הערוץ ב-4 בדצמבר 2012 באישורם של שר האוצר יובל שטייניץ, שר התקשורת משה כחלון והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, נמנעה העלאת ההצעה להצבעת הממשלה והתקבלה החלטה על הקפאת החקיקה: "ב-31 בדצמבר..בעוד שישה עשר יום, המסך יוחשך. מאות העובדים יאבדו את עבודתם.. ממשלת ישראל יכולה למנוע את סגירת ערוץ 10": נאמר בתשדיר.

לוקר טען כי אי קידום החקיקה נובע מהחלטת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, אך הבטיח כי לנוכח מצב החירום ייבדק הנושא במהלך השבוע הקרוב. בלשניקוב אמר כי מדובר ביום של עצב לחופש הביטוי, ומימן אמר על אודות החילופים התכופים של שרי תקשורת בעשור האחרון כי היו "יותר שקרים משרים" ולא נעשה ניסיון אמיתי להתמודד עם בעיותיה של תעשיית הטלוויזיה המסחרית בישראל. יו"ר ועד עובדי הערוץ מתן חודורוב אמר כי הישיבה ערב סגירת הערוץ היא תעודת עניות לישראל. בסוף, אמר מימן, נישאר רק עם ערוץ אחד.

מתוך הסרטון של ערוץ 10
מתוך הסרטון הראשון בסדרה של ערוץ 10

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' מאשימה את ראש הממשלה בנימין  נתניהו, וטוענת כי הוא פועל אישית לסגירת ערוץ 10 חרף סיכומים מפורטים שהושגו להצלת הערוץ, "פשוט משום שהערוץ אינו משרת אותו ערב בחירות ומתעקש לעשות עבודה עיתונאית". יחימוביץ' מציינת כי הופעתו של לוקר בישיבת הערוץ אמש ובקשתו לאפשר לו "לסדר את העניינים" אינה מפתיעה כלל והיא מעידה על כוונתו של רה"מ לזרוק כמה עצמות, להוריד את הערוץ על ארבע ולהתחנן על חייו עד יום הבחירות, תוך כדי השלטת פחד ואיום שיאלצו את העיתונאים להעניק לו סיקור אוהד. "מדובר בהתנהלות בוטה, דורסנית ואנטי דמוקרטית, אשר גם תגדע את מטה לחמן של מאות רבות של משפחות, דבר אשר כבר ידוע לכל שאינו מעניין כלל את נתניהו".

עדכון: לאחר פרסום שורות אלו התרבו קולות הפוליטקאים הקוראים להצלת הערוץ, בהם ציפי לבני וניצן הורוביץ – איש ערוץ 10 בעבר. כמו כן פרסמו גורמים עיתונאיים הודעות הזדהות עם עובדי הערוץ , בהם אגודת העיתונאים בירושלים ועובדי החדשות המקומיות שגם מקום עבודתם נמצא בסכנה. לעומת זאת, מנכ"ל חברת רשת בערוץ השני ממשיך להאבק על השוואת תנאים עם אלה שהוצעו לערוץ 10, חרף סכנת הסגירה המרחפת על הערוץ.

ערוץ 10 הגיש היום עתירה לבג"ץ נגד סגירתו, בה טען: "ראש הממשלה מסכל את יישום ההסדר להמשך פעילותו של ערוץ 10, שגובש על ידי הצוות המקצועי שכלל את מנכ"ל משרד רה"מ, החשבת הכללית וראש אגף תקציבים". העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין יורם בונן ודר להב ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

 

2 Comments

  1. מורן
    16 בדצמבר 2012 @ 15:50

    אפילו הפודל של ביבי- מר שטייניץ בעד ההסכם אז ביבי, תתעורר יש לך ערוץ להציל

  2. שרון
    16 בדצמבר 2012 @ 11:39

    יש לי פיתרון לערוץ 10, בואו נבקש משלדון אדלסון שישקיע בערוץ , אז בטוח שביבי יאשר את ההסכם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן