Skip to content

25 בני אדם נהרגו מירי טיל למסגד במחנה פליטים בסוריה

ההרוגים הם פליטים פלסטינים שנמלטו למחנה אל ירמוק מפרברי דמשק. החמאס גינה הערב את תקיפת המחנה וכינה אותם "פשע". נסראללה טוען כי אין ביכולתם של המורדים בסוריה לנצח במאבק להפלת אסאד. אבו מאזן בהתבטאות נדירה: הרשות עוקבת בדאגה רבה אחרי הדחיפה בכוח של בני עמנו בסוריה לתוך הסכסוך הפנימי המצער שם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוסי קרב סוריים הפציצו היום (ראשון) מסגד שבו הסתתרו פלסטינים במחנה הפליטים ירמוק בצדה הדרומי של דמשק וגרמו להרג של 25 בני אדם, כך לפי דיווחי המורדים בסוריה. המורדים מסרו אחר הצהריים כי ההפצצה אירעה מוקדם יותר היום. ההרוגים הם פליטים שנמלטו למחנה מפרברי דמשק.

מוקדם יותר דווח כי אחמד ג'יבריל, מנהיג החזית העממית לשחרור פלסטין, שארגונו תומך בבשאר אסאד, עזב את מחנה הפליטים ונמלט לעבר נמל טרטוס שמצוי בשליטת הצבא הסורי.  

ההרג במסגד במחנה הפליטים אל ירמוק (מקור: יו טיוב)
ההרג במסגד במחנה הפליטים אל ירמוק (מקור: יו טיוב)

בקיעים אותם ניסו ארגוני הטרור להסתיר מתגלים הערב בדיווחים שונים על אודות ההפצצה וההרג במחנה הפליטים הפלסטיני. ארגון חמאס גינה הערב  את תקיפתו של המחנה. בכיר הלשכה המדינית של הארגון, עיזת א-רישק, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי החמאס "מגנה בתוקף את המשך המתקפות על מחנות הפליטים הפלסטיניים בסוריה ובעיקר את התקיפה היום של אל-ירמוק". א-רישק כינה את המתקפה "פשע".

מנגד הודיע הערב מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, בתחנת השידור אל מנאר השייכת לחיזבאללה,  כי אין ביכולתם של המורדים בסוריה לנצח במאבקם הממושך להפלת משטרו של הנשיא אסד. "המצב בסוריה הופך מורכב יותר, אבל מי שחושב שהאופוזיציה החמושה יכולה לנצח בשטח, טועה מאוד", אמר נסראללה, בעל בריתו של אסד. המורדים בסוריה מאשימים את ארגון חיזבאללה בשליחת לוחמים שיסייעו לכוחותיו של אסד ואף הודיעו לא פעם כי הרגו לוחמים מקרב החיזבאללה. ארגונו של נסראללה הכחיש טענות אלה.

הרשות הפלסטינית השתהתה בתגובה לטבח הרודן הסורי בבני עמו אך הערב הצטרף אבו מאזן למגנים וקרא לנשיא הסורי לא לפגוע בפלסטינים המתגוררים בארצו. בהתבטאות נדירה אמר הנשיא הפלסטיני כי הרשות עוקבת בדאגה רבה אחר מה שהוא כינה "הדחיפה בכוח של בני עמנו ושל מחנות הפליטים שלנו בסוריה לתוך הסכסוך הפנימי המצער שם". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן