Skip to content

"ארץ חדשה" תובעת לקבל את הראיות בתיק ליברמן

"לא די בקריאת החלטתך", נאמר במכתב ששיגרה תנועת "ארץ אחרת", בראשות אלדד יניב, ליועץ המשפטי לממשלה. "לציבור מגיעה הזכות לעיין בחומר הראיות עצמו, ללא תיווך. קשה לחלוק שחומר הראיות נוגע לעניין ציבורי ממדרגה ראשונה, ובוודאי שהעמדתו לעיון הציבור מתחייבת בעיקר בתקופת בחירות, כאשר הציבור אמור להכריע במי לבחור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תנועת "ארץ חדשה", בראשות עו"ד אלדד יניב, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, בדרישה לקבל לידיה את חומר החקירה בעניינו של שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן.

במכתב הרשמי, החתום ע"י עו"ד מיכאל ספרד, נאמר: "ביום חמישי האחרון, 13.12.2012, החלטת שאין ראיות מספיקות להגשת כתב אישום נגד שר החוץ, מר אביגדור ליברמן, בפרשת החברות שהיו או לא היו בשליטתו בעת שכיהן כשר. את החלטתך נעלת במילים הבאות: 'זוהי אפוא ההחלטה בתחום הפלילי, הנתון לסמכותי. ביחס לתחומים האחרים – יקרא הציבור וישפוט'.

רוצה את "חומר הראיות בלי תיווך". אלדד יניב (צילום: ויקיפדיה)
רוצה את "חומר הראיות בלי תיווך". אלדד יניב (צילום: ויקיפדיה)

"מרשתי מבקשת לעשות בדיוק זאת – לקרוא את חומר הראיות ולקיים דיון ציבורי", נאמר במכתבו של עו"ד ספרד. "אלא שלדעתנו לא די בקריאת החלטתך, ולציבור מגיעה הזכות לעיין בחומר הראיות עצמו, ללא תיווך. קשה לחלוק שחומר הראיות נוגע לעניין ציבורי ממדרגה ראשונה, ובוודאי שהעמדתו לעיון הציבור מתחייבת בעיקר בתקופת בחירות כאשר הציבור אמור להכריע במי לבחור וכאשר נשוא החקירה הינו מעמד לכנסת ומתמודד על הנהגת המדינה.

"לאור זאת", נאמר במכתב, "נבקשך להעמיד לרשותנו את חומר הראיות בפרשת החברות, בכדי שנוכל לעיין בו כדבעי".

בינתיים ייפגש היום סנגורו, עו"ד גיורא אדרת, עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. ההערכה היא כי לא מן הנמנע, שהמגעים יבשילו בסופו של דבר לכדי הסדר טיעון. אתמול הודיע  ליברמן, כי הוא חותר לקיום משפט מהיר ולא לעסקת טיעון. עם זאת, סייג שר החוץ המתפטר את דבריו ואמר: "אני לא פוסל שום דבר, אבל הכוונה היא קודם כל להגיע לבית המשפט".

[related-posts]

1 Comment

  1. אייבי
    17 בדצמבר 2012 @ 13:58

    ארץ חדשה, אולי גם א ח ר ת

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן