Skip to content

היועמ"ש מתנגד לכל בקשות הפסילה שהוגשו לוועדת הבחירות

לוועדת הבחירות הוגשו בקשות לפסילת רשימות בל"ד, רע"מ-תע"ל, "עוצמה לישראל", ש"ס ואגודת ישראל וכן בקשה לפסילתה האישית של ח"כ חנין זועבי. לגבי כולן קובע היועץ כי אין בהן תשתית ראייתית מספקת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, מתנגד לכל בקשות הפסילה שהוגשו לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-19. כך מתברר מעמדתו שהונחה היום על שולחנה של הוועדה. הדיון בבקשות הפסילה יתנהל בוועדה ביום רביעי.

לוועדת הבחירות הוגשו בקשות לפסילת רשימות בל"ד, רע"מ-תע"ל, "עוצמה לישראל", ש"ס ואגודת ישראל וכן בקשה לפסילתה האישית של ח"כ חנין זועבי.

היועץ המשפטי לממשלה, קובע כי דינן של כל הבקשות להידחות, מאחר שהן אינן מציגות תשתית ראייתית מספקת המאפשרת לקבלן.

מתנגד לכל בקשות הפסילה. היועץ המשפטי לממשלה (צילום: ויקימדיה)
מתנגד לכל בקשות הפסילה. היועץ המשפטי לממשלה (צילום: ויקימדיה)

בנוגע לבקשת הפסילה של רע"מ-תע"ל אומר היועץ כי הראיות שהוגשו נגדה הן חלשות – ועל-פני הדברים אינן מספיקות כדי להצדיק את פסילתה של רשימה זו. הראיות העוסקות ברשימת בל"ד הן, אמנם, משמעותיות ומטרידות יותר, ודברים ומעשים המיוחסים לחלק מהמועמדים ברשימה הם קשים וצורמים ביותר – אך גם הן פחותות מהראיות שהוצגו נגד רשימת בל"ד ובשארה לקראת הבחירות הכלליות בשנת 2003, אז אישר בית המשפט העליון את התמודדותם של רשימת בל"ד ובשארה בבחירות לכנסת ה-16.

באשר לבקשה לפסול את מועמדותה האישית של ח"כ חנין זועבי, קובע היועץ המשפטי לממשלה כי למרות שבעניינה מדובר בהצטברות ראיות משמעותיות ומטרידות במיוחד, המתקרבות לגבול האסור – אין בבקשות עצמן "מסה קריטית" מספיקה של ראיות, שיכולה להביא לפסילתה של זועבי.

גם בנוגע לבקשות לפסילת "עוצמה לישראל" קובע היועץ המשפטי לממשלה כי אין בבקשות תשתית ראייתית משכנעת, ברורה וחד-משמעית, לטענה כי רשימה זו הציבה לעצמה כיעד מרכזי את שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. באשר לבקשות לפסול את הרשימה, בשל הסתה לגזענות, קובע היועץ כי  הראיות שהובאו במסגרת הבקשות הן משמעותיות ומטרידות יותר, ודברים ומעשים המיוחסים לחלק מהמועמדים ברשימה הם קשים וצורמים ביותר. עם זאת, גם בעניינה של עילה זו הבקשות אינן מבססות "מסה ראייתית קריטית", המאפשרת פסילת רשימת מועמדים בבחירות לכנסת.

באחת הבקשות לפסילת רשימת עוצמה לישראל גם נטען, כי תמיכתם של מועמדים ברשימה בתנועת כך, שכידוע הוכרזה על-ידי ממשלת ישראל כארגון טרור, מצדיק אף הוא את פסילתה של הרשימה. אולם, העילה הקבועה בסעיף 7א(א)(3) לחוק יסוד: הכנסת, היא תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור או מדינת אויב נגד מדינת ישראל; ולבקשה לא צורפו ראיות המבססות עילה זו, ולפיכך דין טענה זו להידחות.

באשר לבקשת הפסילה של רשימות ש"ס ויהדות התורה – עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא, כי המבקשות אינן מבססות תשתית משפטית וראייתית משכנעת, ברורה וחד-משמעית לטענה כי רשימות ש"ס ויהדות התורה הציבו לעצמן כיעד מרכזי את שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית – ובוודאי שהחומר המצורף לבקשה כלל אינו מתקרב לכדי "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילת רשימת מועמדים בבחירות לכנסת.

1 Comment

  1. ענת
    17 בדצמבר 2012 @ 22:36

    עולה מהסברו של היועמ"ש ,לפחות לגבי מעשיה של ח"כ זועבי, –
    שההבדל בין "מסה ראייתית אבל לא קריטית" ובין "מסה ראייתית קריטית"
    הוא כהבדל , בין איבחון מצב רפואי כ"קשה ביותר" ובין "קשה אֲנוּש ".

    אין ספק שעיסוקה של זועבי בהסתה בלתי פוסקת נגד מדינת ישראל, בכתב ובמעשים,
    כבר הביאה לעידוד מעשי הטרור ואזרחים ישראלים שילמו על כך בחייהם.
    אי לזאת, קביעותיו התמוהות של היועמ"ש יהודה ויינשטיין ,
    שאינן רואות מה קריטי במסות המעשים של הגב' זועבי, מעידות כי אינו ראוי לתפקידו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן