Skip to content

השר איתן ליועהמ"ש: "אל תסיר את הקלון מליברמן"

בפנייה בלתי שגרתית פונה השר מיכאל איתן ליועץ המשפטי לממשלה, נגד שר החוץ המתפטר אביגדור ליברמן ודורש ממנו במפגיע שלא להסיר ממנו את הקלון. "מקרה שבו עובד ציבור מעדיף את האינטרס האישי שלו, תוך פגיעה באינטרס הציבורי, מהווה מעשה שחיתות. במקרה דנן, לאור הסיכון בפגיעה באינטרסים חיוניים, הקלון שבמעשה זועק לשמיים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הסרת הקלון מליברמן תטיל קלון כפול ומכופל על מדינת ישראל". את זה לא כתב חבר כנסת מהאופוזיציה. את זה כתב, ליועץ המשפטי לממשלה השר מיכאל איתן, איש ליכוד, ששירת עם ליברמן באותה ממשלה.

בפנייה יוצאת הדופן והבלתי שגרתית, קורא השר מיכאל איתן ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין "לדחות מכל וכל את הבקשה למחיקת הקלון ולפעול בבית המשפט להטלת קלון" בגין העבירה שבה הגיש כתב אישום נגד ליברמן.

"הקלון זועק לשמיים". מיכאל איתן (צילום: דן בר דוב)

"הקלון זועק לשמיים". מיכאל איתן (צילום: דן בר דוב)

"קראתי בעיון את החלטתך בנושא חקירות ליברמן, והזדעזעתי לגלות את חומרת ההתנהלות הציבורית ואת החשדות שנותרו בעינם, על זיקתו הפסולה לטייקונים ולאוליגרכים, עבורם ביצע שליחויות ומשימות עלומות עבור בצע כסף", כותב השר איתן. "חומרה מיוחדת יש לראות בעובדה שחלק מבעלי הון שמימנו את ליברמן היו בבחינת יעדים של משטרת ישראל. ליברמן היה האמצעי שבו השתמשו, הוא פעל למענם במשך שנים ארוכות, בנאמנות, תמורת תשלום של מיליונים, והפעיל לטובתם את קשריו וכישוריו ב”פתיחת דלתות” ברחבי השירות הציבורי בארץ ובחו”ל.

"בנושאים אלה קבעת כי למרות שבחרת שלא להגיש כתב אישום, אין הדבר מהווה תעודת הכשר ציבורית, ואין בכך למחות את החשדות שלא הוסרו, כדבריך. עם זאת, החלטת להגיש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר בן אריה. על פי הפרסומים בתקשורת, אתה עומד להיפגש היום עם עורכי הדין של אביגדור ליברמן, אשר יבקשו ממך, בין השאר, לקבוע כי אין קלון בנסיבות שבוצעה עבירת המרמה והפרת האמונים בה הוא מואשם.

"אין חולק על כך כי השגריר בן אריה מעל בתפקידו כאשר מסר לליברמן פרטים סודיים בעניין חיקור דין שהתקיים בעניינו של ליברמן בבלרוס", נאמר במכתב. "השגריר עשה זאת בצורה מתוכננת, ביודעין, תוך שהוא מפר את חובתו למדינה ומחבל בחקירת המשטרה, על מנת למצוא חן בעיני ליברמן, בבחינת שלח לחמך על פני המים.

"ברבות הימים, כאשר ליברמן מונה לתפקיד שר החוץ, הוא גמל לשגריר בן אריה וסייע לו בכך שצירף אותו למטה המדיני ואף פעל למינויו למשרת השגריר בלטביה, תוך שהוא מסתיר את המידע המפליל אודותיו.

"דומני, שאין גם חילוקי דעות כי בעשותו את המעשים הללו הפך בן אריה למועמד בלתי כשיר ואפילו מסוכן בכל הקשור לייצוגה של מדינת ישראל בתפקיד בכיר. בהפרת חובת נאמנותו למדינה ולחוקיה, הפך השגריר לסיכון בטחוני, אשר הייתה לו גישה רחבה לחומרים מסווגים הנוגעים לביטחון המדינה, לביטחון הפנים וליחסי החוץ שלה וברור היה לליברמן כי הוא פסול מלכהן בתפקיד שגריר של מדינת ישראל.

"ברור כי אילו היה מדובר בפגם דומה בנאמנותו של כל אדם אחר, היה פוסל אותו ליברמן מייד, לא רק זאת, ליברמן ידע כי אם יחשוף את המידע שבידו בפני הגורמים המוסמכים, ישלח בן אריה לכלא ולא לשליחות לאומית בלטביה. אך הפעם בחר ליברמן לשתוק ולאפשר את מינויו על רקע העדפת האינטרס האישי שלו על פני הנאמנות למדינה. להערכתי בחירה זו באה לא רק כתגמול על שירותים אישיים שקיבל, אלא גם במבט צופה אל פני עתיד, בכוונה לקבל שירותים דומים גם בהמשך.

"אדוני היועץ, לשחיתות ציבורית יש הגדרות שונות, אולם בכל אחת מהן, מקרה שבו עובד ציבור מעדיף את האינטרס האישי שלו, תוך פגיעה באינטרס הציבורי, מהווה מעשה שחיתות. במקרה דנן, לאור הסיכון בפגיעה באינטרסים חיוניים, הקלון שבמעשה זועק לשמיים.

"אדוני היועץ", מסיים השר מיכאל איתן את מכתבו, "הסרת הקלון מליברמן תטיל קלון כפול ומכופל על מדינת ישראל ועל הנורמות שבהן פועל השירות הציבורי שלנו. אני קורא לך לדחות מכל וכל את הבקשה למחיקת הקלון ולפעול בבית המשפט להטלת קלון בגין העבירה בה הגשת כתב אישום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן