Skip to content

עבאס למועצת הביטחון: עצרו את תכניות הבנייה

אבו מאזן זעם על הבנייה המתוכננת במזרח ירושלים והורה לנציגו באו"ם לפנות בדחיפות למועצת הביטחון. דובר הנשיא הפלסטיני: "ישראל קוראת תיגר על העולם והאומה הערבית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), הורה אמש (ב') לנציג פלסטין באו"ם לפנות לחמש חברות מועצת הביטחון באו"ם ולהגיש תלונה ודרישה לפעול להפסיק מייד את תכניות הבנייה במזרח ירושלים. מדובר בבנייה של 1,500 יחידות דיור באזור המכונה גבעת המטוס, שראש הממשלה, בנימין נתניהו הורה אתמול על הפשרתן ועל תחילת העבודות במקום.

רתח מזעם. מחמוד עבאס (צילום: לע"ם)

עבאס הורה לנציג הפלסטיני, ריאד מנסור, להגיש תלונה רשמית במועצת הביטחון, ולציין כי הפעולה הישראלית הזאת באה לאחר התרעומת הקשה שעוררה ההחלטה הקודמת לבנות 3,000 יחידות דיור באזור ירושלים.

מקורבים ללשכת אבו מאזן אמרו כי הוא רתח מזעם בעקבות ההודעה שפירסם נתניהו, והורה למנסור ליצור מיד קשר עם נציגי רוסיה, ארצות הברית, סין וצרפת באו"ם.

דוברו של עבאס, נביל אבו רדיינה, מסר כי תכניות ההתפשטות הישראלית האחרונות קוראות תיגר על הקהילה הבין-לאומית וממחישות התעלמות מוחלטת מרגשות העולם הערבי. הדובר הוסיף כי צעד כזה יבודד עוד יותר את ישראל בעולם. הלילה התייחסה דוברת משרד החוץ האמריקני להודעת ישראל על בניית 1,500 יחידות הדיור, ואמרה כי עמדת ארצות הברית ידועה לישראל זה עשור שנים וגורסת כי אל לישראל להמשיך ולבנות בשטחים שנויים במחלוקת, כמו יחידות אלו, וכי הדבר צריך להיפתר רק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ישראל ופלסטין.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן