Skip to content

אסיפה דחופה לעובדי ערוץ 2

הנהלת הערוץ השני הודיעה לעובדים על התכנסות דחופה היום בנווה אילן. חששות כבדים בקרב העובדים החרדים לעתידם לנוכח גל שמועות על קיצוצים רוחביים בתכניות ובכוח אדם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במכתב ששוגר אל חברי ועדת לוקר, עם העתקים לראש הממשלה, לשר האוצר ולאחרים, מחתה חברת רשת מיד לאחר השגת הסיכומים בדבר כיסוי חובות ערוץ 10, והעלתה טענות בדבר אפליה כנגדה. במכתב זה, טוענת רשת כי מצבה הכספי דומה לזה של ערוץ 10 ומוסיפה כי אינה נהנית מאותן הקלות שקיבל ערוץ 10, למרות שהפר לא אחת את תנאי הזיכיון שלו.

אולם מכתב זה הינו רק קצה הקרחון של המשבר, הנובע לדברי זכייני ערוץ 2 מהוצאות כבדות עקב סיקור מבצע עמוד ענן וההוצאות הכבדות הצפויות בסיקור הבחירות. לקראת ההצבעה בכנסת ביום חמישי, האמורה לכלול בהסדר את ערוץ 2, פתחו זכייני הערוץ במקצה שיפורים, בין היתר באמצעות ועדת לוקר שהמלצותיה יעמדו להצבעה בכנסת ביום חמישי.

שתי זכייניות ערוץ 2, רשת וקשת, המממנות בצוותא את חברת החדשות, פועלות בשיתוף פעולה להשגת הקלות ולביטול תשלום תמלוגים לממשלה, בין היתר כפי שהובטח לערוץ 10 שזכה להקלות כלכליות, בהן פטור מתשלום דמי זיכיון ותמלוגים.

מאבק ערוץ 2 כלל בתקופה אחרונה הפצת שמועות מאיימות בדבר קיצוצים תקציביים רוחביים שיעלו על עשרה מיליון שקל, שיבואו, במידה רבה, על חשבון תקציב חברת החדשות. אבי וייס, מנכ"ל חברת החדשות, אמר כי תכנית הקיצוצים תכלול פיטורי עשרות עובדים והורדת תכניות ברצועת סוף השבוע – דוגמת תכנית הדגל של החדשות אולפן שישי. כזכור, ערוץ 10 ביטל את מהדורת חדשות בערב שבת שלו עוד לפני חודשים, מסיבות תקציביות.

בענף מדברים על הפסדים ניכרים בשעורים הנעים בין עשרות לבין מאות מיליוני שקלים לזכייני הערוצים המסחריים. זכייני רשת וקשת מחויבים להפקיד סך שנתי של 60 מיליון שקל לפחות לטובת הפקת החדשות.

מהדורות החדשות נחשבות גם למנוע רייטינג רב עוצמה ואחת הראיות לכך היא הפסקות הפרסומות התכופות בתוך המהדורות. למרות זאת, הזכייניות מקמצות בעת האחרונה בהוצאות התפעול של חברת החדשות, לטענתן, עקב הפסדים כבדים. בחברת החדשות נקטו כבר השנה צעדים של קיצוצי שכר.

עתה חוששים העובדים כי ההתכנסות הבהולה היום מרמזת כי מכתבי הפיטורים בדרך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן