Skip to content

מופז: "אם לא שוויון בנטל – שיהיה לפחות שוויון בכסף"

יו"ר קדימה, שאול מופז, בכנס שדרות: "אם למדינה יש כסף לשלם 3400 שקלים לאברך – המדינה צריכה לשלם את אותו הסכום לפחות לחייל בשרות חובה, שמשרת את המדינה, שתורם למדינה ומסכן את חייו למען המדינה. אל תגידו לי שאין תקציב. עד שיהיה שוויון בנטל, חייב לפחות להיות שוויון בכסף"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם לא מסוגלים לתקן את העוול ההיסטורי שמבדיל בין דם לדם, בואו קודם כל נתקן, במיידית, את העוול הכלכלי. זה הוגן, זה הגיוני, זה מוסרי וזה צו השעה. זה סדר עדיפויות שחייבים לשנות. ואני מתכוון לשנות אותו". כך אומר יו"ר קדימה, שאול מופז.

מופז: "לא יתכן מצב שחיילים ירוויחו 650- 350 שקל לחודש, בעוד אברכים מרוויחים 3500 שקל" (צילום: דן בר דוב)
מופז: "לא יתכן מצב שחיילים ירוויחו 650- 350 שקל לחודש, בעוד אברכים מרוויחים 3500 שקל" (צילום: דן בר דוב)

מופז נאם הערב בכנס ישראל- שדרות לחברה במכללת ספיר. "אם למדינה יש כסף לשלם 3400 ש"ח שקל לאברך – המדינה צריכה לשלם את אותו הסכום לפחות לחייל בשרות חובה, שמשרת את המדינה, שתורם למדינה, שמסכן את חייו למען המדינה", אמר מופז. "אז אל תגידו לי שאין תקציב. ועד שיהיה שוויון בנטל, חייב לפחות להיות שוויון בכסף" .

בנאומו ציין מופז את סדר העדיפויות המעוות הקיים במדינה: "יש סקטור אחד שקולו לא נשמע ואסור לו להשמיע קול. אסור לו למחות. אסור לו לשבות. סקטור שעושה עבודתו יום וליל – 365 ימים בשנה.  מדובר בחיילי החובה בצה"ל. הם שמשרתים בצבא, מסכנים את חייהם, מפסידים שנות עבודה ולימודים, אבל מרוויחים פרוטות. אי אפשר לעשות הרבה גם עם שכר מבזה של 650 שקלים לחודש, שכרו של חייל קרבי. כך שמי שאין לו הורים שיכולים לתמוך בו, מצבו עגום  – לעיתים אף משפיל.

"כמי ששירת 36 שנים בצבא, ומכיר מקרוב את האיכות והמוטיבציה של הנערים והנערות הנפלאים שלנו להתגייס לצה"ל ואת תרומתם למדינה, אני אומר לכם שלא יתכן מצב שחיילים, ובפרט אלו שבאים ממשפחות מצוקה, ותורמים שלוש שנים מחייהם למדינה, ירוויחו 650- 350 שקל לחודש בעוד אברכים שלא מתגייסים כלל, מרוויחים 3500 שקלים לחודש", אמר מופז. "נכון, חשוב צריך ונכון להגיע במהרה למצב של שירות שווה לכל אבל עד שיהיה שוויון בנטל – אין שום סיבה שבינתיים, לא יהיה שוויון בכסף. תשלום שווה בדרך לשירות שווה".

בנאומו מופז הדגיש את ההכרח בשיפור משמעותי בחינוך עבור ילדי הפריפריה: "חינוך הוא המשאב המרכזי של ישראל והכלי בעל המשקל הסגולי הגבוה ביותר בחיבור הפריפריה למרכז.  בתכנית עתידים שייסדתי, החינוך היה המפתח לחיזוקם ולהעצמתם של 21,000 צעירים. אלו סיימו את שירותם הצבאי כאזרחים טובים יותר, חלקם הגדול חזר לפריפריה וחיזק אותה, ונתן לאחרים את התחושה שהכל אפשרי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן