Skip to content

הפיצוץ המסתורי בלבנון: חיסול ראשי נפץ של נשק כימי או ביולוגי

העיתון הכווייתי אל-ג'רידה מצטט היום גורמים מומחים, הטוענים כי המחסן שפוצץ אתמול בדרום לבנון אחסן בתוכו טילים וראשי נפץ שיכולים לשלח נשק כימי או ביולוגי ש"יובא" מסוריה לחיזבאללה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עיתון אל-ג'רידה, היוצא לאור בכוויית, מפרסם הבוקר (רביעי) כי מקורות יודעי דבר חשפו לפניו כי הפיצוץ שאירע בעיירת טיר חרפא שבדרום לבנון אתמול, הוא תוצאה של מעשה מתואם, חבלה או הפצצה מכוונת. המקורות הוסיפו כי במחסני החזבאללה באותו כפר אוחסנו טילים שיכולים לשאת ראשי נפץ כימי או ביולוגי, שהובאו מסוריה בחלקים במהלך ששת החודשים שחלפו.

הפיצוץ אתמול בדרום לבנון (צילום: אל-ג'רידה)
הפיצוץ אתמול בדרום לבנון (צילום: אל-ג'רידה)

עוד מפרסם העיתון, כי לדברי מקורותיו, כל החנויות באזור שנפגע הוכשרו כמחסנים של רקטות. המקורות, שלפי העיתון נחשבים למומחים, טוענים כי החזבאללה משתמש בטכנולוגיה גבוהה לצרכי אחסון ושמירת הסודיות, הדומות לטכניקות המשמשות את טהראן לשמירה על ביטחון מחסניה.

ישראל מאמינה, כך על פי המקורות, כי העברת טילים מסוריה לחזבאללה מהווה סיכון גדול, ואילו העברת ראש נפץ כימי מהווה קו אדום שיכול לגרום לפריצת עימות מרכזי באזור. "ישראל עוקבת ומנטרת מקרוב כל תנועה בתחום הנשק הלא קונבנציונלי שברשותו של המשטר הסורי", מציין המקור. כזכור, חסם החזבאללה גישה לאזור לאחר הפיצוץ וסירב להגיב על התקרית ומהותה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן