Skip to content

שביתה בת יומיים ברשות הפלסטינית

עובדי הרשות הפלסטינית לא קיבלו את משכורת נובמבר והם מאשימים את ישראל במשבר. עובדי הרשות המנויים על כוחות הביטחון הפלסטיני, שיטור פנים ומשרדי התיאום עם ישראל אינם נוטלים חלק בשביתה. ראש הממשלה סלאם פיאד: ישראל דנה מיליון אנשים לעוני ובעוד חודשיים מספרם יוכפל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

50  אלף עובדי הרשות הפלסטינית, פתחו הבוקר (רביעי) בשביתה כללית בת יומיים, כשחלקם מתייצבים מול משרדי הרשות ברמאללה. השביתה פרצה עקב עיכוב משכורתיהם שטרם שולמו לאחר הסנקציות הכלכליות שהטילה ישראל.

ישראל עצרה העברות כספים בסך 100 מיליון דולר כצעד ענישה לאחר פנייתה של הרשות הפלסטינית לאו"ם לקבלת מעמד מדינה משקיפה בעצרת הכללית. שר האוצר יובל שטייניץ הודיע כי חילט את הכספים לטובת חוב הרשות לחברת החשמל בארץ.  יצוין כי הרשות הפלסטינית הייתה שרויה במשבר פיננסי עמוק עוד לפני חילוט הכספים על ידי ישראל ומשכורות עובדי השירות הציבורי והביטחון התעכבו בעבר מספר פעמים.

שביתת עובדי הרשות ברמאללה (צילום: סוכנות מען)
שביתת עובדי הרשות ברמאללה (צילום: סוכנות מען)

עוד נודע, כי עובדי הרשות המנויים על כוחות הביטחון הפלסטיני, שיטור פנים ומשרדי התיאום עם ישראל אינם נוטלים  חלק בשביתה. "זוהי שביתה המופנית נגד מדיניות הפיראטיות של ישראל", הסביר  היום לתקשורת, באסם זקארנה, ראש איגוד עובדי השירות הציבורי ברשות, "המצב חמור והשביתה מצמצמת את השירותים לאזרחים. אנשים לא יכולים להרשות לעצמם תחבורה למקומות העבודה".

בחודש ספטמבר השנה כבר שבתו עובדי המגזר הציבורי בגלל עיכוב משכורות  והמחאה הובילה לתקריות אלימות ולהתנגשות מפגינים עם שוטרי הרשות הפלסטינית, שנרגמו באבנים על ידי קהל המוחים. אלה דרשו אז את פיטורי ראש הממשלה הפלסטינית, סאלם פיאד.

המשכורת האחרונה שקיבלו עובדי הרשות הייתה בחודש אוקטובר השנה. נכון להיום, משכורות נובמבר לא שולמו וכפי שזה נראה כעת, גם משכורות דצמבר לא ישולמו בזמן. פיאד תולה את האשם בישראל ואומר כי "במצב הנתון נידונים מיליון אזרחים פלסטינים לעוני ואם המצב יישאר כפי שהוא, תוך חודשיים יוכפל מספר המצטרפים למעגל העוני".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן