Skip to content

שביתת האחיות הסתיימה: הסכם היסטורי

הושג הסכם בין הסתדרות האחיות לממונה על השכר במשרד האוצר. ההסכם ייפרס על תקופה של 4.5 שנים וישולם על ידי מתן תוספת שקלית בגובה של בין 1,100 ל-1,600 שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר שבעה עשר יום הסתיימה שביתת האחיות. הבוקר ישובו האחיות לעבודה סדירה בבתי החולים, בקופת חולים כללית, בבתי הספר ובטיפות החלב. הממונה על השכר, קובי אמסלם, ויו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, הגיעו הלילה להסכם עבודה להסתדרות האחיות.

ההסכם מתייחס לתקופה של 4.5 שנים וישולם על ידי מתן תוספת שקלית בגובה של בין 1,100 ל-1,600 שקלים, שהם 13% בממוצע. מתוך עלות ההסכם יוקצה אחוז אחד לפתרון בעיות המקצוע. כמו כן, יקבלו האחים והאחיות את שתי הפעימות הנותרות שטרם שולמו מהסכם המסגרת במגזר הציבורי בעלות של 3.25%. האחיות הצעירות ירוויחו בחישוב האחוזים יותר מהוותיקות. החלק הארי של התוספת יינתן בשנתיים הראשונות: 35 אחוז בשנה הראשונה ועד 70 אחוז בשנה השנייה.

הסכם היסטורי. כהן (צילום: אבישי טייכר, ויקימדיה)
המאבק הכי צודק. אילנה כהן (צילום: אבישי טייכר, ויקימדיה)

אמש הושגה פריצת דרך במשא ומתן בבית הדין הארצי לעבודה וההסכם גובש במהלך הלילה. יו"ר הסתדרות האחיות שיבחה את האחיות על מאבקן ואמרה כי זהו הסכם היסטורי וזהו המאבק הכי צודק שהיא מכירה. הממונה על השכר בירך על השגת ההסכם עם הסתדרות האחיות: "מדובר בהסכם שיעודד כניסה למקצוע הסיעוד ויביא לתקופה משמעותית של שקט ויציבות למערכת הבריאות, לרווחת החולים. ההסכם מיטיב עם בעלי השכר הנמוך ומתגמל בעד עבודה נוספת. אני מודה לשר האוצר, ליועץ המשפטי לממשלה, לנשיאת בית הדין הארצי לעבודה ולפרקליטות, שליוו את המשא ומתן וסייעו בהבאת הסכסוך לסיומו".

הממונה על השכר קובי אמסלם (צילום: משרד האוצר)
הסכם שיעודד כניסה למקצוע הסיעוד. קובי אמסלם (צילום: משרד האוצר)

סגן הממונה על התקציבים, משה בר סימן טוב ציין כי "ההסכם משקף איזון ראוי בין הצורך לתמרץ כניסה למקצוע ולעודד עבודה נוספת לבין האתגרים הצפויים בתקציב המדינה בתקופה הקרובה".

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מברכת על ההסכם שנחתם הלילה עם האחיות: "טוב שהסאגה הזו הגיעה לסיומה, אך חבל שהאחיות נאלצו לעבור מסכת מייגעת של תחנונים וסחבת. ראש הממשלה היה רחוק מלהפגין מנהיגות בעניינן והוא בחר, כהרגלו, לעסוק בכל הנושאים הנוחים לו ולהתעלם במשך זמן ממושך מקריאותיהן. האחיות לא נלחמו רק עבור עצמן, אלא עבור שירותי בריאות ציבוריים נורמאליים בישראל, אבל נתניהו לא מצא את המטרה הזו ראויה מספיק. ממשלה אחראית היא ממשלה המקשיבה למצוקות בשטח בזמן שהן מתרחשות ויודעת להביא לפתרונן בזמן".

מחלקת יולדות במרכז הרפואי זיו שבו לעבודה עם סיום השביתה ליום סגרירי במיוחד (צילום: חנה ביקל)
מחלקת יולדות במרכז הרפואי זיו שבו לעבודה בסיום השביתה ליום סגרירי במיוחד (צילום: חנה ביקל)

מזג אוויר סגרירי במיוחד קיבל את פניהן של האחיות במרכז הרפואי זיו בצפת ששבו לעבודה עם סיום השביתה. למרות הקור העז, הערפל והגשם שלא הפסיק לרדת, מצב הרוח בקרב האחיות היה מרומם והן ציינו, כי הבשורות על חתימת ההסכם עם האוצר וסיום השביתה מחממות את הלב. "אומרים שהגשמים הם גשמי ברכה, גם סיום השביתה זו ברכה גדולה לכולם. אנו שמחות שעתה נוכל לחזור למחלקות ולשגרה ולהעניק את הסיוע המיטבי למטופלים". ציינו האחיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן