Skip to content

הוכרזו הזוכים בתחרות "עיצוב צעיר"

המעצבים שזכו בתחרות ייהנו מתצוגת העיצובים שלהם בחנות הדגל של המעצב דורון אשכנזי בתל אביב. הפריטים יוצעו למכירה לקהל הרחב במהלך חודש ינואר 2013
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסוף חודש נובמבר הכריז המעצב דורון אשכנזי, מחלוצי אופנת הגברים הישראלית, על תחרות "עיצוב צעיר", שמטרתה לעודד דור חדש של מעצבים ולהעניק להם הזדמנות לחשיפה. "המעצבים הצעירים הפונים לאופנת גברים בארץ מתקשים למצוא עבודה בתחום מאחר שמדובר בשוק מאוד קטן," הסביר אשכנזי והוסיף, "בעידן הגלובלי בו מייבאים סחורה ממקומות בהם ילדים מנוצלים בשכר נמוך, אנחנו מעוניינים לספק תעסוקה מקומית וצריכה שתעודד קניית מוצרים כחול לבן. התחרות תספק להם פלטפורמה להראות את כשרונם ולפרוץ קדימה."

התחרות היתה פתוחה לדור הצעיר בסצנת העיצוב: בוגרים טריים (משלוש השנים האחרונות) של מגמות העיצוב למיניהן בהתמחות באופנת גברים או שהגישו במהלך לימודיהם פרויקט גמר בנושא בגדי גברים או אביזרי גברים.

השבוע הוכרזו הזוכים בתחרות: המותג "חביבה שטראסה" (לוטם אזרי ונועה קטורזה), קולקציית תכשיטי הגברים "Battle Pearls" (גלית קול-אגינסקי ועמית מימון) והמעצב אדם גפן.

צוות השופטים המכובד, שבחר את הזוכים בתחרות, כלל את עידו רקנטי, מעצב וראש מגמת אופנה בבית ספר לעיצוב Studio 6b, זיויה קיי, מרצה בכירה בבצלאל ובעלת סטודיו KUAH לייעוץ ולעיצוב קונספטים יחידניים, ולרה רוטר, כתבת אופנה של העיתון "כלכליסט". הזוכים נבחרו על פי מגוון קריטריונים, כגון פונקציונליות ונוחות של הפריטים, הקפדה על איכות העבודה, ייחודיות וחדשנות של העיצוב.

חביבה שטארסה. צילום: אלעד דוד
חביבה שטארסה. צילום: אלעד דוד

"חביבה שטראסה", מותג צעיר המתמקד בבגדי גברים, הוקם על-ידי לוטם אזרי ונועה קטורזה, בוגרות לעיצוב אופנה, בקיץ 2011 כפרויקט המושפע מהמחאה החברתית. למה "חביבה שטראסה"? כי השתיים החלו לעבוד על קולקציית הקפסולה הראשונה שלהן בביתה של אחת מהשתיים (לא הסכימו לגלות מי) שברחוב חביבה רייך ברמת גן. בהשראת הסגנון הברלינאי צירפו ל"חביבה" את המילה "שטראסה" ("רחוב" בגרמנית) וכך נולד "חביבה שטראסה". הן החלו לעצב בגדי נשים אולם מהר מאוד החליטו לשדרג את מראהו של הגבר הישראלי: גברי וקשוח ועם זאת מעודן ורך. הפריטים של המותג מאופיינים בצבעוניות חורפית, שילובי בדים וגזרות בסיסיות עם 'טוויסט'.

"Battle Pearls". צילום: יח"ץ
"Battle Pearls". צילום: יח"ץ

מאחורי קולקציית תכשיטי הגברים "Battle Pearls" עומדות גלית קול-אגינסקי (בעלת מותג תכשיטי האופנה "Lola") ועמית מימון ("New Tradition"). הקולקצייה, כשמה כן היא, כוללת תכשיטי פנינים לגברים בהשראה צבאית. הרעיון הוא לקחת סמלים נשיים (הפנינה, אודרי הפבורן), ולעטוף אותם בסימבולים מאד גבריים (צבא ומלחמה), מתוך רעיון לטשטש את המגדר עם מסרים  אנטי מלחמתיים של שלום ושימחה. כך למשל, חלק מהפריטים נוצרו בהשראת קליעים יצוקים בכסף שעליהם נחרטו משפטי שלום של אייבי נתן.

"אדם גפן". צילום: יח"ץ
"אדם גפן". צילום: יח"ץ

אדם גפן, החל ליצור תיקים ואביזרים עוד בגיל 16, לאחר שקיבל מסבתו מכונת תפירה ישנה. עם סיום לימודיו בבצלאל התמחה בעיצוב בגדי גברים אצל המעצב הלונדוני אייתור ת'רופ, שם למד תדמיתנות וחייטות לבגדי גברים. עם חזרתו לארץ, החל לעבוד עם תמר פרימק ("אישתר") והתמקד בעבודה בעיצוב טקסטיל. בחודש ספטמבר 2012 השיק אדם מותג הנקרא על שמו וקולקציית גברים המכונה "1".

* * *

השקת הקולקציות 4.1.2012 בשעה 10:00. הקולקציות הזוכות יוצגו בחנות המעצב דורון אשכנזי במהלך כל חודש ינואר. רחוב דיזנגוף 187, תל אביב.

* * * 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן