Skip to content

נדחתה הבקשה לפסול את רשימת עוצמה לישראל

נדחתה גם, פה אחד, הבקשה לפסול את יהדות התורה וש"ס, על שאינן משלבות נשים ברשימת המועמדים לכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ברוב של 17 חברי כנסת נגד שלושה ובהימנעות של שניים דחתה ועדת הבחירות המרכזית את הבקשות לפסילת מפלגת עוצמה לישראל, בראשות אריה אלדד ומיכאל בן ארי. הוועדה גם דחתה  פה אחד, ללא תומכים או נמנעים, את הבקשה שהגישו ארגוני נשים לפסול את המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, מלהתמודד בבחירות.

הדיון בבקשות הפסילה היה סוער, ובמהלכו הוטחו האשמות הדדיות בין נציגי המפלגות הערביות, שביקשו את פסילת עוצמה לישראל ובין אריה אלדד, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר – ראשי עוצמה לישראל. ח"כ חנא סוייד (חד"ש) אמר: "בן ארי הוא ממשיך דרכו של כהנא, וכל פעולותיו מתרכזות בתמיכה בפעולות טרור כגון תג מחיר. מאז שבן ארי קרע את הברית החדשה בכנסת מול מצלמות, התרבו פעולות תג המחיר נגד כנסיות ומנזרים. בן ארי הסית גם נגד חברי הכנסת של חד"ש כשסיירו בחברון. זהו דפוס הפעולה הקבוע שלו. עוצמה לישראל היא העצם בגרונה של הדמוקרטיה בישראל".

ח"כ אריה אלדד: "הטענות נגדנו שאנחנו גזענים כיוון שאנו רוצים להחיל את החוק הישראלי על כל שטחי ארץ ישראל – נכונות. טענו נגדנו כי אנחנו גזענים כי אנו רוצים להפוך את השפה העברית לשפה רשמית יחידה, זה נכון ואף הגשנו בנושא הצעת חוק אותה כתב ד"ר רות גביזון. טוענים נגדנו כי אנחנו גזענים משום שאנחנו פועלים לפינויים ושל שוהים ומסתננים בלתי חוקיים- נכון". .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן