Skip to content

סטארק נ' ג'ובס: סכסוך כספי בגין היאכטה "ונוס"

ונוס, היאכטה שעוצבה על-ידי המעצב הצרפתי הנודע פיליפ סטארק עבור סטיב ג'ובס ז"ל, עוגנת בנמל אמסטרדם מאז 8.12.2012 ונאסר עליה להפליג ממנו בצו בית משפט הולנדי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
השקת היאכטה בחודש נובמבר 2012. צילום: יוטיוב
השקת היאכטה בחודש נובמבר 2012. צילום: יוטיוב

סטיב ג'ובס ז"ל הזמין מפיליפ סטארק את היאכטה "ונוס" עוד בשנת 2011, לפני מותו. ג'ובס היה שותף לחלק מההחלטות העיצוביות, אולם מת בטרם זכה לראות את הכלי השיט במים: העבודה על היאכטה הסתיימה רק בסוף חודש אוקטובר 2012 והיא הושקה חודש לאחר מכן.

קצת פחות מחודש לאחר השקתה של היאכטה ושוב מצויה "ונוס" בכותרות והפעם בשל חילוקי דעות כספיים שהתגלעו בין סטארק לבין משפחת ג'ובס. סטארק טוען כי משפחת ג'ובס לא שילמה לו את מלוא התמורה עבור עבודתו. המעצב המפורסם קיבל לידיו רק 6 מיליון אירו (7.9 מיליון דולרים) במקום 9 מיליון אירו (11.8 מיליון דולרים) שסוכמו במקור עם סטיב ג'ובס ז"ל.

השקת היאכטה בחודש נובמבר 2012. צילום: יוטיוב
השקת היאכטה בחודש נובמבר 2012. צילום: יוטיוב

על-פי דיווח בוול סטריט ז'ורנל, ההפרש עליו נסב הסכסוך הוא "כסף קטן" במונחי משפחת ג'ובס. יש לזכור כי העלות הכוללת של בניית היאכטה הייתה יותר מ- 150 מיליון אירו. עם זאת, משפחת ג'ובס טוענת כי העלות בפועל של עיצוב ובניית היאכטה הייתה נמוכה ממה שצפו הצדדים בתחילה והגיעה למאה מיליון אירו בלבד. בהתאם לכך נעשתה הפחתה בתשלום לסטארק. סטארק כמובן דבק בהסכם המקורי.

עיתונים הולנדיים מעדכנים, שסטארק כבר פנה בעניין לחברה שמתמחה בגביית חובות ובמקביל פנה וקיבל צו שיפוטי האוסר על משפחת ג'ובס להזיז את היאכטה מנמל אמסטרדם עד ליישוב הסכסוך.

מקורבים לצדדים מעריכים כי הסכסוך לא יימשך זמן רב וייסגר בפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן