Skip to content

ביבי משחזר את תרגיל השרפרף

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשקף אלינו אמש, בו זמנית, משלושה מסכי טלוויזיה- לא בלי פרומו הולם בערב שבת. שלושה ראיונות מתוזמנים עם ראש הממשלה שהדבר הכי מרתק בהם היה שפת הגוף. ערוץ 10, שלילה קודם קיבל את הרישיון להמשך שידוריו, נראה כמו שידור מחתרת שכתביו יושבים בחושך- והם החזירו מלחמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אילה חסון מערוץ 1 ישבה מול נתניהו מוארת וברורה. כך גם דני קושמרו ורינה מצליח מערוץ 2. מדוע התעוררה תחושה של דז'ה-וו מתקרית השרפרף של דני אילון בראיון של רביב דרוקר ואושרת קוטלר בערוץ 10? למול ביבי, המואר באור יקרות, ישבו השניים בחושך בחושך, והיה צריך להתאמץ כדי להבחין בהבעות פניהם. בדרכם שלהם,  המירו דרוקר וקוטלר את חוש הראייה של הצופים בחוש השמיעה, נכנסו לדבריו של ראש הממשלה ולא הצליחו ליצור אפילו מראית עין של הרמוניה בינם לבין עצמם.

ראש בראש עם נתניהו. רביב דרוקר (צילום: רפי מיכאלי)
ראש בראש עם נתניהו. רביב דרוקר (צילום: רפי מיכאלי)

בחרתי לצפות דווקא בראיון בערוץ 10  בגלל רביב דרוקר, הצ'ילבה של נתניהו שבגללו, כך טענו, רצה ראש הממשלה לסגור את הערוץ (תחקיר ביביטורס). זה היה מעניין במיוחד על רקע העובדה שדרוקר, כמו עמיתיו, זומן לראיון עם נתניהו שעות ספורות לאחר שחוק ערוץ 10 עבר, לאחר מסע תלאות ממושך, בהצבעה לילית בכנסת. כמו שזה נראה, כנראה שזו הייתה פגישה ראשונה לאחר תקופת נתק ארוכה בין כתב מסקר לבין מושא הסיקור שלו.

הפתיח שקראה אושרת קוטלר לפני הקרנת הראיון נשמע כמו כתב אישום נגד ראש הממשלה על שקצב את הזמן לכל ראיון לעשר דקות בדיוק, על שלא עמד בהתחייבויותיו החברתיות, הכלכליות, המדיניות. לאחר הכשרת הקרקע, שבו הציגה מנחת החדשות את הראיון במלים: "הראיון שעשיתי יחד עם רביב דרוקר" ( ולא, לדוגמה: "הראיון שערכנו רביב דרוקר ואני"), עברנו סוף סוף לראיון עצמו.

נתניהו בראיון בערוץ 10 (צילום מסך)
הקושי להיישיר מבט. נתניהו בראיון בערוץ 10 (צילום מסך)

דרוקר: "אנחנו שמחים שאתה נותן סוף סוף ראיון". נתניהו מביט בו במבט צדודי, מלא חשד. חשד המשתקף בעיני השניים ומייצר את הדרמה האמתית. ביבי נראה רציני עד אימה. דרוקר נכנס למילותיו. צמד המראיינים מציג בפני ראש הממשלה את כל אותן שאלות מתבקשות על הבטחות שלא קויימו, נתניהו מספק את התשובות הצפויות ואנחנו נותרנו עם הרושם העז של משחקי התאורה, של הבעות הפנים, של הקושי הכן להישיר מבט זה אל זה בפינג פונג בין כתב חדשות לבין ראש ממשלה מכהן.
ונותרנו עם עוד שאלה פתוחה: האם לשכת ראש הממשלה היא שיצרה את משחקי ה"לשבת בחושך" כדי לעשות זובור לערוץ 10, או שמא היה זה משחק מכוון של הערוץ שרצה לביים כך את התמונה: בכל מקרה, האמירה הייתה שם.

1 Comment

  1. שער
    24 בדצמבר 2012 @ 12:06

    טוב שהם לא ישבו לבד בחושך.
    "טובעים" השניים מן האחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן