Skip to content

לפיד: דברי האדמו"ר מוויז'ניץ הם המרדה ברורה נגד צה"ל

לבני: "ממשלת נתניהו מייצגת ברית של סרבני פקודה, סרבני גיוס וסרבני שלום. מולם חייבת להתייצב ברית שרואה את ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית במובנה הלאומי ולא החרדי, מדינה עם שוויון בנטל ושוויון בכלל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האיסור שהטיל האדמו"ר מוויז'ניץ על בחורי הישיבות להתייצב לצו ראשון בלשכת הגיוס מעורר תגובות. ציפי לבני ויאיר לפיד תוקפים במילים חריפות את השתמטות החרדים ואת דברי האדמו"ר.

"אמירה של האדמו"ר מוויז'ניץ כמו התבטאותו השערוריתית של בנט מהווים המרדה ברורה כנגד צה״ל והסתה להפרת חוק המסכנות את הדמוקרטיה הישראלית. ראש הממשלה הודיע שסרבני פקודה לא יישבו בממשלתו, הגיע הזמן שיודיע שגם סרבני גיוס לא יוכלו לשבת בממשלת ישראל". כך הגיב הבוקר יאיר לפיד, יו"ר תנועת יש עתיד, לקריאתו של האדמו"ר מויז'ניץ, הרב ישראל הגר, שקרא אמש לתלמידי הישיבות לא להתייצב לצו ראשון.

האדמו"ר מוויז'ניץ, הרב ישראל הגר: "לא להתייצב לצו ראשון" (צילום: ויקיפדיה)
האדמו"ר מוויז'ניץ, הרב ישראל הגר: "לא להתייצב לצו ראשון" (צילום: ויקיפדיה)

האדמו"ר מוויז'ניץ אף הצהיר כי הוא מוכן לקחת על עצמו את האחריות החוקית להמרדה זו. "לאחרונה שמעתי על מקרים מבהילים שאירעו בלשכת הגיוס", אמר. "אני מורה לכולם: אל תתייצבו – לא בצו ראשון, לא בשני ולא בשלישי".

האדמו"ר הוסיף: "נתמודד עם הגזירה כמו יעקב אבינו, בתפילה בדורון ובמלחמה, אין לאף בחור להתייצב בלשכת הגיוס. אם יעצרו אתכם וישאלו אתכם מדוע לא התייצבתם, תענו: ‘כך הורה לי הויז’ניצער רבי’", הורה לבחורי הישיבות.

לפיד הוסיף ואמר כי "השיח המתגבש בימים האחרונים, כאילו מילוי ציווי החוק בישראל וציות לפקודות הוא בגדר בחירה, הוא מהלך מסוכן שיביא להידרדרות שלטון החוק בישראל. חוק הוא חוק הוא חוק וכולם צריכים לציית לו. יש עתיד חרתה על דגלה את הסיסמה "שירות שווה לכולם" ותדאג לכך שבכנסת הבאה כל הצעירים בני ה-18 יתגייסו לצבא או שישרתו שירות אזרחי".

 גם יו"ר התנועה, ציפי לבני, התבטאה באופן דומה. "מול ברית הסרבנים חייבת להתייצב ברית אחרת", אמרה. "ממשלת נתניהו מייצגת ברית של סרבני פקודה, סרבני גיוס וסרבני שלום. מולם חייבת להתייצב ברית שרואה את ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית במובנה הלאומי ולא החרדי, מדינה עם שוויון בנטל ושוויון בכלל. נתניהו נושא נאומים על כך שלא ישבו סרבנים בממשלתו בזמן שבממשלה שלו יושבת קבוצה אחת שלא משרתת בצבא וקבוצה נוספת שחושבת שמקור הסמכות לחיינו כאן היא ההלכה ולא החוק. הבחירה היא בין ברית הסרבנים הזאת של נתניהו לבין ישראל אחרת עם שוויון בנטל לכולם, עם תהליך מדיני שמוציא את ישראל מהבידוד הנורא בו היא נמצאת ושמשנה כאן לחלוטין את סדר העדיפויות".

סמנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, שחר אילן, הגיב על הקריאות שלא להתייצב בלשכת הגיוס: "יש לעצור את התקציבים לכל ישיבה הקוראת לתלמידיה לסרב לצו הראשון ולפתוח בחקירה נגד אנשי ההנהגה החרדית המסיתים וממרידים את תלמידי הישיבות". לדברי אילן, "מתברר שלא רק בסכנות השירות הצבאי הציבור החרדי מסרב ליטול חלק, אלא אפילו בנטל הכבד הכרוך בכמה שעות של התייצבות לצו הראשון. הויתורים וההתחשבות שמפגין הצבא כלפי הציבור החרדי הם מרחיקי לכת וחסרי תקדים, אבל מבחינת ההנהגה החרדית לעולם לא די בהם. נראה שההנהגה הזו סובלת משיכרון כוח והיא מנסה להלך אימים על מערכת הביטחון ולשכנע אותה שעדיף לה לא להתעסק עם תלמידי הישיבות. הדרך היחידה לעצור את הסחטנות הזו, היא להבהיר שהמשך סרבנות הצווים ינתק או את הישיבות מעטיני התקציב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן