Skip to content

נחתם הסכם הבראה בתיאטרון הבימה

המדינה תעביר לתיאטרון של 6.5 מיליון שקל והלוואה של 5 מיליון שקל לתקופה של 6 שנים. התיאטרון יקבל גם הלוואה של 1.5 מיליון שקל מבנק מסחרי. כמו כן, הסכימה המדינה למחוק 18.5 מיליון שקל מ-24 מיליון שקל סך החוב הכולל של הבימה למדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במעמד שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ושרת התרבות, לימור לבנת, חתמו היום סגן החשבת הכללית, יאיר טל, מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פרומן, ויו"ר דירקטוריון תיאטרון בימה, יוחנן צנגן, על תכנית הבראה, מתן סיוע מיוחד ומחיקת חלק מחוב התיאטרון למדינה. הסכם ההבראה נועד לאפשר לתיאטרון הלאומי להיחלץ מהגרעון המצטבר והקשיים הכספיים המלווים אותו כבר יותר משני עשורים.

תכנית ההבראה שעליה מבוסס ההסכם כוללת: ביצוע צעדי התייעלות של התיאטרון בתחום כוח האדם והשכר לעובדים הקבועים, הגבלת שכרם של שחקנים בעלי חוזים אישיים, הסדרת חובותיו, התנהלותו באיזון תקציבי, פיקוח ובקרה של חשב מלווה מטעם המדינה על יישום תכנית ההבראה ומילוי התחייבויות התיאטרון במשך תקופת ההסכם. כמו כן, בשנתיים הקרובות, תלווה ועדת מעקב המורכבת מנציגי משרד האוצר ומשרד התרבות והספורט את יישום התכנית. מחיקת החוב הקיים של התיאטרון למדינה מותנה בעמידת התיאטרון במתווה תכנית הבראה זו.

הבימה (צילום: רפי מיכאלי)
סיוע, הלוואה ומחיקה. הבימה (צילום: רפי מיכאלי)

ההסדר הכספי

במסגרת תכנית ההבראה תעביר המדינה לתיאטרון סיוע באמצעות מענק בסך 6.5 מיליון שקל והלוואה בסך 5 מיליון שקל לתקופה של 6 שנים, כשהתיאטרון יקבל גם הלוואה בסך 1.5 מיליון שקל מבנק מסחרי. כמו כן, הסכימה המדינה למחוק 18.5 מיליון שקל מסך החוב הכולל של הבימה למדינה (24 מיליון שקל) בגין הלוואות שהועמדו לו בעבר, כשהיתרה תחל להיפרע בעוד 6 שנים, לאחר סילוק ההלוואות האחרות של התיאטרון.

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ אמר: "אני מברך על ההגעה להסכם להצלתו של התיאטרון הלאומי הבימה" לאחר מו"מ ארוך ומורכב ומקווה שההסכם יאפשר את יציאתו של התיאטרון לדרך חדשה ומוצלחת לאחר שנים לא פשוטות. אנו רואים חשיבות בחיזוקו של התיאטרון הלאומי ולכן מדינת ישראל אף השקיעה סכומים נכבדים בשיפוץ משכנו בשנים האחרונות".

מאמץ להציל

שרת התרבות לימור לבנת: "לאורך שני העשורים האחרונים התנהל תיאטרון הבימה בצל חובות כספיים שהלכו ותפחו, ולאחרונה ריחפה סכנה מוחשית על המשך קיומו. נוכח העובדה שמדובר בתיאטרון הלאומי של ישראל, החליטה הממשלה לעשות מאמץ מיוחד כדי להצילו, ואכן הסכם זה לא היה מושג ללא תחושת מחויבות עמוקה להמשך שגשוגו של מוסד מפואר זה. יחד עם זאת יש להדגיש כי מדובר בהסכם הבראה מורכב הדורש מידה רבה של אחריות ומחויבות ליישומו מצד הדירקטוריון והנהלת הבימה. אני מאמינה שאם הדירקטוריון והנהלת הבימה ימלאו בנחישות את תנאי ההסכם, הרי שתוכנית ההבראה תצליח והתיאטרון יוכל ליהנות מיציבות כלכלית ופריחה תרבותית".

מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פרומן: "הצלת תיאטרון הלאומי הבימה היה יעד מורכב שליווה אותנו במהלך תקופה ארוכה, ועשינו זאת בנחישות רבה תוך כדי צליחת משוכות לא מעטות. כולי תקווה שעתה נקצור את הפירות והציבור בישראל ייהנה מרפרטואר אמנותי עשיר ואיכותי".

יו"ר דירקטוריון הבימה, יוחנן צנגן: "התיאטרון הלאומי הבימה יוצא היום לדרך חדשה. הדירקטוריון, ביחד עם ההנהלה, נחושים להצעיד את הבימה להצלחות חדשות. תודה למשרד התרבות ומשרד האוצר על שיתוף הפעולה המצוין ואני בטוח ששיתוף פעולה זה יימשך לטובת התרבות הישראלית."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן