Skip to content

מחר דיון מחודש בפסילת חלק משמה של ארץ חדשה

הוועדה תדון גם בבקשה להוציא צו נגד העיתונים היומיים שפרסמו מודעות נגד נפתלי בנט, מבלי לציין מטעם מי פורסמו המודעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת ועדת הבחירות המרכזית תדון שוב בפסילת חלק משמה של הרשימה, בראשות אלדד יניב. כך החליט יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין.

מפלגת ארץ חדשה, בראשות אלדד יניב ורני בלייר,  ביקשה כי במערכת הבחירות לכנסת ה-19, כינויה יהיה "ארץ חדשה – החזית להפלת שלטון ההון, בראשות אלדד יניב ורני בלייר". אולם מליאת הוועדה, לא אישרה, לאחר דיון והצבעה, את הבקשה. כינוי המפלגה שונה ונמחקו ממנו המילים "החזית להפלת שלטון ההון". הוועדה ואישרה למפלגה את רק את הכינוי – "ארץ חדשה בראשות אלדד יניב ורני בלייר".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין: ידון בבקשת ארץ חדשה להחזיר לה את שמה המלא (צילום: הרשות השופטת)
השופט רובינשטיין: ידון בבקשת הרשימה להחזיר לה את שמה המלא (צילום: הרשות השופטת)

בהודעה שפרסמה ועדת הבחירות המרכזית נאמר כי יו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין, סבור שאין מניעה משפטית לכינוי שאותו ביקשה מפלגת ארץ חדשה, כפי שמסר גם היועץ המשפטי לוועדה, עו"ד אהוד שיל"ת לחברי המליאה תוך כדי הדיון. לכן החליט השופט רובינשטיין לזמן את מליאת הוועדה לדיון חוזר בנושא.

הוועדה תדון גם בבקשת רשימת "הבית היהודי, בראשות נפתלי בנט –  להוציא צו מניעה נגד עיתון "ישראל היום", עיתון "הארץ", עיתון "מעריב" ורשימת הליכוד ביתנו, להימנע מפרסום מודעות בלתי מזוהות במסגרת מערכת הבחירות. הפונים טוענים בעתירתם כי אתמול פורסמו ב "מעריב", "הארץ" ו"ישראל היום" מודעות הכוללות את תמונתו של נפתלי בנט ואת הכיתוב: "בנט חסר אחריות – תומך בסרבנות". המודעות, אודות מפרסם המודעה או של פרט מזהה אחר.

ועוד נושא שבו תדון הוועדה: בקשת יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב ישראל אייכלר , שדורשת לפסול את קמפיין מפלגת קדימה בשל מה שהוא מכנה "תעמולת הסתה נגד האברכים". יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ הרב ישראל אייכלר, טוען כי "מפלגת קדימה מפרסמת סיסמא מסיתה ושקרית לפיה: 700 שקל לחיילים 3400 שקל לאברכים". לדבריו,  "מהיום אף מחייבים את חברות האוטובוסים המונופוליסטית, לפרסם את השלטים המסיתים הללו, על אפם וחמתם של הנוסעים החרדים, המהוים חלק ארי בקרב משתמשי התחבורה הציבורית".

בתגובה נמסר ממפלגת קדימה: "קדימה גאה להוביל את המאבק למען המשרתים והשוויון בנטל –ומאמינה, שמי שנותן יותר ושם את חייו מנגד למען ביטחון המדינה צריך להיות מתוגמל לכל הפחות כמו האברכים. איננו מבקשים לקחת אגורה מאיש. אלא לתת יותר לאלה שנותנים יותר- לחיילים. ועד שיהיה שוויון בנטל – שיהיה לפחות שוויון בכסף. הניסיון למנוע את פרסום קמפיין החוצות באמצעות לחץ על חברות אגד ודן נכשל.  קדימה נחושה לבלום גם את הניסיון הנוכחי להוריד את המאבק לשוויון בנטל ובתגמול החיילים מסדר היום הציבורי ותיאבק על כך בכל האמצעים ובכל הזירות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן