Skip to content

לבני: "נאום בר אילן היה ספין ותרמית"

בהופעה בפני סטודנטים בבר אילן תקפה לבני את את נתניהו, על שלא הכניס למצע הליכוד את עקרונות נאום בר אילן, שבו דיבר לראשונה על שתי מדינות לשני עמים. "הסרבנות להסדר כפי שאנו רואים אותה עכשיו תגרום לכך שמדינת ישראל תהפוך להיות למדינה דו לאומית או מדינה ערבית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר "התנועה", ציפי לבני, תוקפת את נתניהו, על שלא הכניס למצע הליכוד את עקרונות נאום בר אילן, שבו דיבר לראשונה על שתי מדינות לשני עמים.

ציפי לבני בהופעה באוניברסיטת בר אילן (באדיבות התנועה בראשות ציפי לבני)
ציפי לבני בהופעה באוניברסיטת בר אילן (באדיבות התנועה בראשות ציפי לבני)

בהופעה היום, באוניברסיטת בר אילן, אמרה לבני: "במשך פחות מארבע השנים, שחלפו מאז אותו נאום – הליכוד ביתנו מסרב ולא רוצה להכניס את נאום בר אילן למצעו בבחירות האלו. היום העולם יודע שאותו נאום ששימש את הממשלה הזו כמגן מול העולם, אותו נאום שבו נתניהו נופף במסעותיו בעולם כדי לומר עד כמה מדינת ישראל היא זו ששואפת לשלום – היה רק מס שפתיים, מסכת מתינות על פנים קיצוניות, מסכה שאיתה היה אפשר להסתובב ארבע שנים בעולם, לתת נאומים יפים, מסכה שאותה היה אפשר להראות לאזרחי ישראל. אותם הורים שקיוו, שיהיה תרגום לנאום הזה ושהילדים שלהם יוכלו לחיות כאן במדינה שלא רק נלחמת כאן על חרבה וקיומה אלא גם נותנת לילדים תקווה – קמו היום בבוקר וגילו שרימו אותם. אותם הורים התבדו כאשר גילו, שמדובר היה רק בנאום באוויר, רק במס שפתיים".

לבני המשיכה והאשימה: "נאום בר אילן היה הספין והתרמית – עכשיו אנחנו נתקלים במציאות שאינה ספין, של קיצוניות ששוטפת את הליכוד ביתנו ואת שותפיו של נתניהו. נאום בר אילן הפך להיות הספין של חיינו, השקר של ממשלת נתניהו – וטוב שהאמת יצאה לאור לפני הבחירות. על זה צריכות להיות הבחירות האלה – לא על המילים אלא על המהות. ביבי קבר היום את נאום בר אילן ואני אמשיך להחיות את העקרונות של הנאום הזה. עקרונות שהאמנתי בהם עוד לפני שנכנסתי לפוליטיקה,שבשמם חזרתי לפוליטיקה ואשר בשמם איאבק בכל מקום, בתוך כול המלל של הלאומנות הסרבנות הקיצוניות, הלאומנות ששוטפת את הארץ. הכתובת על הקיר ואני לא מוכנה שהכתובת שתישאר על הקיר תהיה כתובת תג מחיר – כי את המחיר של הקיצוניות נשלם כולנו והראשונה שתשלם תהיה המדינה היהודית".

לבני הדגישה: "הסרבנות להסדר כפי שאנו רואים אותה עכשיו תגרום לכך שמדינת ישראל תהפוך להיות למדינה דו לאומית או מדינה ערבית. אנחנו לא יכולים רק לחלום אלא להסתכל על המציאות. יש היום למרבה הצער רוב ערבי פלסטיני בין הים לירדן וברגע שיתממש החזון של חברים מהליכוד ביתנו ויורידו את רעיון שתי מדינות הלאום מהשולחן – באותו יום יעלה הפתרון הגרוע ביותר מבחינתנו: פתרון מדינה אחת בין הים לירדן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן