Skip to content

חיילים: "שומעים את הפלסטינים חופרים מנהרות"

בדיקת הקרקע מתחת לרגליים ,היא דבר שבשגרה עבור חיילי צה"ל באזור עזה. המקום מרושת במנהרות שנחפרות כמו פטריות שצצות אחרי הגשם. מרביתן בין עזה למצרים. אלה לכיוון ישראל, בעייתיות מכל. פעם היו מחפשים מוקשים מתחת לחול. היום מחפשים אמל"ח מתחת לאדמה מאת אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיקת הקרקע מתחת לרגליים ,היא דבר שבשגרה עבור חיילי צה"ל באזור עזה. המקום מרושת במנהרות שנחפרות כמו פטריות שצצות אחרי הגשם. מרביתן בין עזה למצרים. אלה לכיוון ישראל, בעייתיות מכל. פעם היו מחפשים מוקשים מתחת לחול. היום מחפשים אמל"ח מתחת לאדמה 

מאת אליק מאור

 חיילי חטיבת הנח"ל, שהחלה בימים אלו בביצוע קו לאורך גבול עזה-ישראל, מתלוננים על רעשי חפירה. צה"ל, שבודק ובוחן כל הזמן את הנעשה מתחת לפני הקרקע, הגביר את הסריקות למיניהן.

חיילים פנו למפקדיהם ודיווחו כי בימים האחרונים הם שומעים במהלך הלילות רעש חפירה של מנהרות. "בהתחלה חשבתי שאני מדמיין, אבל כשדיברתי על זה בסוף משמרת עם החבר'ה, הבנתי שלא מעט שומעים את הרעש המוזר זה. זה ממש רעש של מכונות מתחת לאדמה וכל מיני תזוזות", אמר אחד מהם למגפון.

חיילים מעל פתח מנהרה ברצועה. (צילום: ויקימדיה)

בעזה מתקיימת מזה שנים רבות תעשייה רחבה ומסונפת של חפירת מנהרות. היא הפכה לאחד מענפי העבודה בעיר. להערכת גורמים שונים, תעשייה הזו מעסיקה אלפי עובדים שמוצאים את פרנסתם בחפירת ותחזוקת המנהרות. מרביתן של המנהרות באות לתת פתרון ורווחה כלכלית לבעליהן ואינן מיועדות לטרור והן נבנות מתחת לגבול רצועת עזה מצרים.

ברם, לצה"ל ידוע מזה זמן רב על המשך ניסיונות החפירה  של  מנהרות לכיוון ישראל. ניסיונות אלה גברו לאחר הצלחת חטיפתו של החייל גלעד שליט, לפני כחמש וחצי שנים. לפני כשבועיים התייחס לכך מח"ט החטיבה הדרומית באוגדת עזה אל"מ טל חרמוני בסיור עיתונאים שנערך לאורך הגבול ואמר: ""סוגיית האיום התת-קרקעי עדיין קיימת בגזרה שלנו, המנהרות מאפשרות להם להגיע אלינו בצורה טובה יותר, ומהירה. אנחנו מעריכים שחמאס נערך שוב לחטוף חיילים. אנחנו יודעים שהם חופרים מנהרות יום-יום, אבל אנחנו גם יודעים להפעיל מודיעין שיאתר אותם". מודיעין זה לא הכל ובצה"ל לא הרף פתרונות למתן תשובות טכנולוגיות למנהרות הטרור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן