Skip to content

ייצוגית נגד ALLJOBS: גובה תשלום ממחפשי עבודה

לדברי התובעים, החוק קובע כי גוף פרטי לא יגבה ולא יקבל תשלום ממבקש עבודה קיימים • ישנם אתרים נוספים, הפועלים בשיטה זהה - ואולם ALLJOBS הינו האתר היחיד הגובה תשלום • היקף התביעה: 175 מיליון שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מוערך של 175 מיליון שקל נגד חברת ”אול יו ניד“ בעלת אתר האינטרנט ALLJOBS, בטענה להפרת חוק שירות התעסוקה. זאת בכך שהיא מנצלת את ציבור מחפשי העבודה וגובה מהם תשלום בגין התיווך בינם לבין מציעי העבודה ומשלוח קורות חיים דרכה, באמצעות אתר האינטרנט ALLJOBS.

בבקשה, אשר הוגשה בשבוע שעבר, נאמר כי חוק שירות התעסוקה נועד להגן על אוכלוסיית מחפשי העבודה, ולפיכך קבע איסור גורף על גביית תשלום כלשהו ממחפשי עבודה בגין התיווך בינם לבין מציעי עבודה, וזאת על מנת להטמיע את התפיסה, כי אין לגבות מאדם המחפש עבודה כסף עבור התיווך במציאת עבודתו, וזאת אף לפי התחייבויותיה הבינלאומיות של מדינת ישראל לאמנות ארגון העבודה הבינלאומי – התחייבות האוסרת גבייה ודורשת פיקוח מוגבר על לשכות עבודה פרטיות.

בבקשה נאמר, כי חוק שירות התעסוקה קובע מפורשות, כי לשכה פרטית לא תגבה ולא תקבל ממבקש עבודה תשלום כלשהו, אלא אם כן הוא תשלום מותר, ועד היום לא נקבע כל תשלום מותר בעניין זה. אולם, חרף הוראות החוק, ”אול יו ניד“ גובה ממחפשי עבודה תשלום בעבור תיווכה בעבודה – שליחת קורות חיים והעברתם למציעי עבודה, באמצעות אתר ALLJOBS, המופעל משנת 2005. התנהלות זו, טוענים המבקשים, ליאור  אביטל  ואבישי  גולד, באמצעות עוה“ד אסף פינק, רעות פרקש-צימרינג ורחל אידלביץ, מהווה הפרה ברורה של חוק שירות התעסוקה, וזאת בנוסף לעובדה, כי ל“אול יו ניד“ אין רישיון לשמש כלשכה פרטית, דבר המהווה הפרה נוספת של החוק.

בנוסף, מטעה ”אול יו נייד“ את כלל ציבור מחפשי העבודה המשתמשים באתר שלה לשליחת קורות חיים, בכך שלעיתים רבות קורות החיים הללו מסוננים ואינם מגיעים לידי המעסיק. בבקשה מצוין, כי קיימים אתרים נוספים שהם פלטפורמה לחיפוש עבודה, הפועלים בשיטה זהה, ואולם ALLJOBS הינו האתר היחיד הגובה תשלום ממחפשי העבודה.

[related-posts title="ידיעות נוספות ממשאבים"]

המבקשים מציינים, כי ”אול יו ניד“ הכחישה את הטענה לפיה היא מתפקדת כלשכה פרטית, שכן לטענתה, היא אינה מתווכת בין מחפשי עבודה למציעי עבודה, אלא מהווה ”הקצאת פלטפורמה אלקטרונית“ גרידא. עם זאת, טוענים המבקשים, ”אול יו ניד“ הינה מתווכת עבודה ולפיכך נחשבת כלשכה פרטית ואין חולק על כך, שהיא גובה כספים עבור תיווך בעבודה, דבר שאיננו חוקי בכל צורה שהיא.

אשר על כן, מתבקש בית הדין לקבוע, כי המשיבה הפרה את חוק שירות התעסוקה, התעשרה שלא כדין על חשבון חברי הקבוצה ולכן עליה להשיב להם את הסכומים שגבתה עבור מנוי לאתר שלה בשבע השנים האחרונות והמוערכים ב-175 מיליון שקל. בנוסף, מתבקש בית הדין להוציא צו האוסר על המשיבה לתווך בעבודה, להפסיק את סינון קורות החיים של מחפשי העבודה ולגבות תשלום עבור תיווך בעבודה.

תגובת ”אול יו ניד“ לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

הידיעה פורסמה בעיתון "משאבים" – עיתון למקבלי החלטות בתחום הניהול ומשאבי האנוש – ב-25 בדצמבר 2012 [email protected]
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן