Skip to content

חשד: בריונים דתיים תקפו נער ערבי בירושלים

לפי החשד, תקפו שני צעירים יהודים את הנערים הערבים ונמלטו. נער בן 15 נחבל קשה בראשו ואושפז בבית חולים. המשטרה מחפשת אחר החשודים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נער ערבי (15), תושב בית חנינא שבירושלים. הותקף אמש (שני) על ידי שני צעירים יהודים, ככל הנראה חרדים, בדרך חיים בר לב בקרבת המטה הארצי של המשטרה. הנער, שהוכה ונחבל בראשו, אושפז במצב בינוני בבית החולים הדסה עין כרם.

מחקירה ראשונית עולה כי הנער עם שני חבריו יצאו לטייל רכובים על אופניהם לכיוון שער יפו וכשהיו בדרכם חזרה הותקפו ללא סיבה נראית לעין. המשטרה פתחה בסריקות לאיתור התוקפים, על פי התיאור שנמסר לה.

משפחת הנער עקרה לפני כשנה מחיפה לירושלים. הבוקר התראיינה אם המשפחה לתקשורת ואמרה כי "זו לא פעם ראשונה שתוקפים כאן צעירים ערבים. בחיפה לא נתקלנו במקרים כאלה". באוגוסט השנה נרשם בירושלים מקרה דומה של תקיפה חמורה נגד ערבים. צעיר ערבי (17) הוכה באורח קשה על ידי בריונים צעירים דתיים בכיכר ציון בבירה. בתחילה דווח כי מדובר בקטטה בין נערים יהודים לערבים, אך במהרה התברר כי מדובר במעשה לינץ' לאומני, שבוצע בידי חבורת צעירים יהודים, שהסתובבו בלילות חסרי מעש באזור הכיכר.

בהמשך החקירה שנפתחה נעצרו חשודים ונגד תשעה מהם הוגשו כתבי אישום. מכתב האישום שהוגש נגד שמעון סימן טוב, אחד התוקפים, עלה כי בני החבורה אמרו שאחת הנאשמות אמרה לחבורה כי בכיכר יושבים ערבים וכי אסור להם לשבת במקום. אחד מהחבורה אמר אז: "מי שגבר, שיבוא וירביץ לערבים". נערה נוספת מהחבורה, שהואשמה בהסתה לאלימות, החלה לצעוק, לקלל ולהשמיע ביטויי גזענות כמו, "יהודי הוא נשמה, ערבי הוא בן זונה".

במהלך האירוע בככר ציון גירשו הנוכחים בכיכר ערבים שישבו או עמדו בסמוך כשבחלק מהמקרים דחפו, הכו ובעטו בהם. אחד המותקפים, אותו נער בן 17, הוכה על ידי אחת הנערות בחבורה בעורפו ולאחר שנפל, נער אחר בעט בו בבטנו מספר פעמים. הנאשם סימן טוב הגיע ובעט בו שוב באזור האגן והבטן. הוא איבד את הכרתו, נשימתו וליבו נעצרו, והוא נזקק לטיפולי החייאה ואושפז מספר ימים בבית החולים.

עוד עלה מכתב האישום כי חבריו של הנער, שניסו לעזור לו לאחר שהוכה קשות, ספגו בעיטות, אגרופים ומכות. יו"ר הכנסת ח"כ רובי ריבלין, שהגיע לבקר את הצעיר שהוכה, אמר בביקורו כי בא לבקש סליחה ממנו ומשפחתו על גילויי השטנה הגזעניים, השנאה והאלימות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן