Skip to content

ועדת הבחירות דחתה את הערר של עוצמה לישראל

הוועדה גם ואישרה הערב את את כינויה המקורי של מפלגת "ארץ חדשה" והתירה לה את הוספת המשפט "החזית להפלת שלטון ההון בראשות אלדד יניב ורני בלייר". הכינוי המלא אושר, לאחר שמליאת הוועדה שמעה פעם נוספת את הסברו של יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון השופט אליקים רובינשטיין, לפיו אין מניעה משפטית לכינוי שביקשה ארץ חדשה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הבחירות דחתה הערב את הערעור של "עוצמה לישראל" נגד פסילת הקמפיין שלה "בלי חובות אין זכויות". הערעור נדחה ברוב של 11 תומכים מול 8 מתנגדים.

מוסי רז, שהגיש את התלונה מטעם מרצ אמר: "אני מברך את ועדת הבחירות שפסלה באופן סופי את הקמפיין הגזעני והאלים, שמסית נגד ציבור גדול שחי במדינה הזאת. הקמפיין של בן ארי ואלדד חצה את הקווים האדומים ואין לו מקום בזירה הפוליטית. אני מקווה שהחלטה תקדימית זו תרתיע בעתיד מפלגות מלעשות שימוש בגזענות לצורך הון פוליטי".

בערר שהוגש מטעם מפלגת עוצמה לישראל, בראשות חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, נטען כי הסיסמה: "אין חובות אין זכויות" היא סיסמה לגיטימית שאינה גזענית.

יו"ר הוועדה, השופט אליקיים רובנשטיין, כבר קבע כי בפרסום המסר בשפה הערבית יש משום סממנים גזעניים וכי מדובר בפנייה מפורשת רק לערבים. רובינשטיין גם קבע, בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, כי גם מסרים המופצים בשלטי חוצות ועל גבי אוטובוסים הם בתחום סמכותו.

אנחנו מייצגים את הנאמנות". מיכאל בן ארי ואריה אלדד בכנס ההקמה (צילום: אתר הפייסבוק של ח"כ בן ארי)
אנחנו מייצגים את הנאמנות". מיכאל בן ארי ואריה אלדד בכנס ההקמה (צילום: אתר הפייסבוק של ח"כ בן ארי)

בכתב הערר שהוגש מטעם אנשי המפלגה נאמר, בין היתר, כי לשופט רובינשטיין בשבתו כיושב ראש ועדת הבחירות לא הייתה כל סמכות להתערב במסר שמופץ על גבי אוטובוסים. עוד נטען, כי עוצמה לישראל איננה מנהלת קמפיין גזעני – "נהפוך הוא! האם הדרישה למתן זכויות בתנאי שימולאו חובות רודפת אדם כלשהוא בשל צבעו עורו או השתייכות לגזעו או למוצאו האתני?… הרי דברים אלה בדיוק נוגדים את הגדרת הגזענות, והצבת דרישה לגיטימית – שמתקיימת בכל חברה נורמאלית – מגלה תפיסה שלא הצבע קובע, לא הגזע מכתיב, אלא  בדיוק ההפך: אזרחים צריכים לקיים חובות על מנת לקבל זכויות", טוענת תנועת עוצמה לישראל.

בדיון חוזר שהתקיים בנושא הכינוי המלא למפלגת ארץ חדשה, אשר נפסל ע"י מליאת ועדת הבחירות המרכזית ביום ראשון, חזרה בה הוועדה מהחלטתה הקודמת ואישרה הערב את את הכינוי המקורי: "ארץ חדשה – החזית להפלת שלטון ההון בראשות אלדד יניב ורני בלייר". מהוועדה נמסר כי הכינוי המלא אושר, לאחר שמליאת הוועדה שמעה פעם נוספת את הסברו של יו"ר הוועדה, שופט בית המשפט העליון השופט אליקים רובינשטיין, לפיו אין מניעה משפטית לכינוי שביקשה ארץ חדשה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן