Skip to content

מוכנות לוותר על סלוטים בפרנקפורט וניו יורק

כך מסרו לופטהנזה, יונייטד איירליינס ואייר קנדה. הצעות הויתורים נמסרו לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים האירופי העלה חששות, כי שיתוף הפעולה בין שלוש החברות בקו פרנקפורט-ניו יורק, יוצר בעיה של הגבלים עסקיים ועליית מחירים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לופטהנזה, יונייטד איירליינס ואייר קנדה, כולן חברות בברית התעופה סטאר אליינס (Star Alliance), הודיעו כי הן מוכנות לוותר על זיכיונות סלוטים, כדי לפתור את בעיית ההגבלים העסקיים בשיתוף הפעולה ביניהן בטיסות מעל האטלנטיק, מול האיחוד האירופי.

מטוס לופטהנזה. לוותר על סלוטים בקו פרנקפורט-ניו יורק ( צילום: ויקימדיה)
מטוס לופטהנזה. לוותר על סלוטים בקו פרנקפורט-ניו יורק ( צילום: ויקימדיה)

כך מסר הוול סטריט ג'ורנל. לדברי הממונה על ההגבלים העסקיים באיחוד האירופי, החברות הציעו מסירת זיכיונות סלוטים לנחיתות והמראות בפרנקפורט, או בניו יורק, כדי להקל בדרך זו על כניסת מתחרים. הן גם הציעו לאפשר למתחרות למכור כרטיסים בטיסותיהן ולהקל על קשריהן עם חברות התעופה האחרות.

הצעות הויתורים נמסרו, לאחר שהממונה על ההגבלים העסקיים האירופי העלה חששות, כי שיתוף הפעולה בין שלוש החברות בקו פרנקפורט-ניו יורק, יוצר בעיה של הגבלים עסקיים ושהוא גם יגרום לעליית מחירים בקו.

עתה מבקשת ועדת ההגבלים העסקיים האירופית לקבל הערות מחברות אחרות בשוק על השפעת הויתורים של זיכיונות סלוטים של שלושת החברות. אם בדיקת השוק תאשר, כי הצעתן יעילה בטיפול בענייני ההגבלים העסקיים, תהפוכנה ההתחייבויות שלהן למחייבות מבחינה משפטית והן יקנסו אם הן לא יעמדו בהן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן