Skip to content

המהירות בפועל בכביש 6 תועלה ל-130 קמ"ש

כך החליט שר התחבורה ישראל כץ. במקביל תועלה מהירות הנסיעה בכבישים מהירים נוספים בארץ ל- 110 קמ"ש (בפועל 120) , בהם: כביש ירושלים-ת"א, כביש החוף וכביש מכבית. העלאת המהירות בכביש 6 מצריכה תיקון התקנות ואישור ועדת הכלכלה של הכנסת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר התחבורה ישראל כץ החליט להעלות את מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכביש 6 ל- 120 קמ"ש, במקום 110 קמ"ש כיום, זאת, במסגרת הנחיות לקביעת מהירויות הנסיעה, ברשת הדרכים בישראל שאושרו לפני כשנתיים.

אכיפת המהירות בכביש 6, כמו בשאר כבישי הארץ תהיה החל מחריגה של 10% מהמהירות המרבית המותרת, כך שמהירות הנסיעה בפועל בכביש 6 תוכל להגיע עד ל- 130 קמ"ש.

מהכבישים הטובים בעולם

כביש 6 הוא הכביש המתקדם ביותר בישראל וניצב בשורה אחת עם הכבישים הטובים בעולם. הכביש נסלל בסטנדרטים גבוהים ביותר ומאפשר נסיעה רציפה ומהירה של 130 קמ"ש לכל אורכו, ללא אף רמזור. הכביש כולל גדרות בטיחות לכל אורכו ונתיבים רחבים מהסטנדרט המקובל בשאר הכבישים בארץ.

מחלף נחשונים, כביש 6 (צילום: Oyoyoy, ויקימדיה)
מחלף נחשונים, כביש 6 (צילום: Oyoyoy, ויקימדיה)

על פי תקנות התעבורה אפשר היום לנסוע בדרך מהירה במהירות של עד 110 קמ"ש ובדרך שאינה עירונית ואינה מהירה עד 100 קמ"ש. העלאת המהירות המרבית המותרת בכביש חוצה ישראל ל-120 קמ"ש מצריכה את תיקון התקנה על ידי שר התחבורה ואישורה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

השר כץ הנחה את אנשי משרדו להשלים את תיקון התקנות הנדרשות להעלאת המהירות ולהגיש אותם לועדת הכלכלה כבר בימים הקרובים.

ההחלטה להעלות את מהירות הנסיעה בכביש 6 ובכבישים נוספים בארץ התקבלה לאחר שהתברר ,כי בכל אותם כבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה ל-100 או ל-110 קמ"ש, לפני כשנתיים, לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה על בטיחותם של הנהגים בכבישים.

עוד עולה מהנתונים כי בחלק מהכבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים. כמו כן, התברר כי לא נרשמו עליות במהירות הנסיעה של הנהגים שנסעו בכבישים אלה, בעקבות העלאת המהירות.

הנחיות צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות

העלאת המהירויות בכבישים המהירים והבינעירוניים מבוצעת במסגרת אימוץ הנחיות חדשות לקביעת מהירויות הנסיעה בישראל שגובשו על ידי צוות מקצועי של מהנדסי תנועה ובטיחות. בהתאם להנחיות אלה הועלתה כאמור מהירות הנסיעה לפני כשנתיים, בכבישים מהירים ל-110 קמ"ש.

ההחלטה להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים נוספים מבוצעת בהמשך להנחיות אלה והיא חלק מתוכנית משרד התחבורה ליצור רשת של כבישים מהירים מהגליל ועד הנגב שיאפשרו להגיע לכל מקום בארץ במהירות, תוך שמירה על בטיחותם של הנוסעים.

התאמת מהירות הנסיעה בכבישים התאפשרה בעקבות השיפור המשמעותי שחל בשנים האחרונות, בתשתיות הכבישים והתחבורה, בכל רחבי הארץ. "הנחתי את אנשי משרדי להתאים את מהירויות הנסיעה בכל כביש חדש שנסלל, בהתאם לתנאי הכביש, זאת, גם במטרה למנוע קנסות מיותרים מנהגים" מציין השר כץ.

בעקבות הממצאים החיובים שהתקבלו ובהמלצת הגורמים המקצועיים במשרדו אישר השר כץ להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים מהירים נוספים בארץ ל-110 קמ"ש ועם החריגה שמשטרת ישראל מאפשרת ניתן יהיה להגיע בפועל עד ל-120 קמ"ש. בנוסף לכך אישר כץ להעלות את המהירות במספר קטעי דרך נוספים ל- 100 קמ"ש, במקום 90 כיום.

שינויי המהירויות בכבישים השונים

על פי ההמלצות שאושרו תעלה מהירות הנסיעה בכביש מספר 1 בין ירושלים לתל אביב, בקטעים שבין מחלף גנות למחלף בין שמן ומחלף לטרון למחלף שער הגיא ל- 110 קמ"ש (בפועל ל-120 קמ"ש), במקום 100 קמ"ש כיום ובכך ליצור רצף של נסיעה במהירות של 110, ממחלף שער הגיא ועד מחלף גנות.

בכביש מספר 2 (כביש החוף) בקטע שבין קיסריה לחיפה תעלה מהירות הנסיעה מ- 100 קמ"ש ל-110 קמ"ש. בשלב הראשון תעלה מהירות הנסיעה בקטע שבין קיסריה ועד עתלית ולאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות בכביש תעלה מהירות הנסיעה ל- 110 קמ"ש עד חיפה.

כמו כן, תעלה מהירות הנסיעה גם בדרך מספר 471 (כביש מכבית) בקטע שבין מחלף בר אילן למחלף נחשונים מ-90 קמ"ש ל- 110 קמ"ש. בדרך מספר 5 בקטע שבין מחלף הכפר הירוק למחלף ראש העין תעלה מהירות הנסיעה מ- 90 קמ"ש ל-100 קמ"ש.

העלאת המהירות בכבישים אלה אינה דורשת תיקון תקנות וצפויה להיכנס לתוקף בקרוב. חברת נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) תחל בימים הקרובים בהצבתם של התמרורים החדשים, בכבישים בהם אושרה העלאת מהירות הנסיעה.

בהמשך מתוכננת גם העלאת מהירות הנסיעה גם בכביש 40 (עוקף באר שבע) מצומת גורל לצומת אוהלים מ- 100 קמ"ש ל-110 קמ"ש וזאת עם שינויי התקנה של דרך מהירה. כמו כן מתוכננת העלאת המהירות בכביש 77 מרמת ישי לצומת המוביל מ- 100 קמ"ש ל- 110 קמ"ש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן