Skip to content

הפועלים יבקש לחייב את רינה פושקרנה ב-4.7 מיליון שקל

זאת בגין בגשת הרשות להתגונן שהגישו בני הזוג, שנדחתה על ידי בית המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בת"א דחה בשבוע שעבר את בקשת הרשות להתגונן שהגישו המסעדנית רינה פושקרנה ובעלה וינוד פושקרנה נגד תביעה בסדר דין מקוצר שהגיש נגדם בנק הפועלים בגובה של 4.7 מיליון שקל. בהחלטתה לדחות את הבקשה, ציינה השופטת אביגיל כהן, כי לאחר בחינת מכלול החומר המצוי בתיק, ולרבות העולה מהדיון בבקשת הרשות להגן – במהלכו נחקרו נציגי פושקרנה בחקירה נגדית, הגיעה למסקנה, כי טענות הנתבעים אינן מגלות להם הגנה ולו לכאורה כנגד התביעה, ויש לדחות את הבקשה לרשות להגן מהטעם הברור כי לנתבעים אין כל סיכוי להצליח בטענות הגנתם נגד התביעה.

ערבה אישית לחובות. פושקרנה

בתחילת 2012 הטיל בית המשפט צווי עיקול עד לסך 3.5 מיליון שקל על נכסיה של המסעדנית רינה פושקרנה ובעלה, וינוד פושקרנה, לבקשת בנק הפועלים, לו חייבים בני הזוג כ-4.7 מיליון שקל. במקביל, הגיש הבנק נגד בני הזוג תביעה כספית על סכום זה. העיקול ניתן על בית המגורים של השניים בהרצליה פיתוח ועל הכספים בחשבונותיהם, למעט חשבון משכורת וחשבון עו"ש.

בכתב התביעה ובבקשה לעיקולים טען הבנק, כי וינוד פושקרנה מחזיק ב-50% ממניות חברת "פרסקו תעשיות מזון", ואילו רינה רעייתו החזיקה בעבר ב-50% ממניות החברה והינה ערבה אישית לחובות ולהתחייבויות החברה כלפי הבנק.

החברה נקלעה לקשיים כלכליים ותזרימיים, הפרה באופן מתמשך את התחייבויותיה ולא עמדה בפירעון חובותיה כלפי התובע, ובחשבונה החלו להצטבר יתרות חוב בלתי מאושרות, אשר חרף דרישות הבנק לא נפרעו על-ידה, נטען בתביעה שהוגשה.

עוד נטען כי לחברת פרסקו יש חובות כספיים גם כלפי בנק לאומי, ולאור האמור מינה בית המשפט לפני כחודש וחצי את עו"ד דורית לוי טילר לכונסת נכסים לחברה מטעם שני הבנקים. חובותיה של פרסקו לבנקים נאמדים ביותר מ-10 מיליון שקל.לטענת בנק הפועלים. גם לאחר מתן צו הכינוס לא פרעו בני-הזוג פושקרנה את חובם, ולכן החליט הבנק לנקוט נגדם הליכים מיידיים לגביית החובות שכללו את הגשת התביעה לצד הטלת עיקולים.

בית המשפט קיבל במלואה את עמדת בנק הפועלים, שיוצג ע"י עו"ד דורית לוי טילר ועו"ד ליאור הר-צבי, וחייב את הנתבעים גם בהוצאות משפט בסך של 20 אלף שקל. לנוכח החלטת ביהמ"ש, הבנק צפוי לעתור למתן פסק דין מיידי כנגד הנתבעים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן