Skip to content

בקרוב ההכרעה: האם להחמיר בכתב האישום של ליברמן

שר החוץ המתפטר, אביגדור ליברמן, נחקר אמש תחת אזהרה, במשך כ-40 דקות, ועומת עם עדויותיהם של חברי הוועדה שבחרו בזאב בן אריה, לתפקיד השגריר בריגה. היום צפויים סיכומי החקירה להגיע ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות - ולא מן הנמנע כי כבר היום יוחלט האם להחמיר את כתב האישום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי חקירתו של ח"כ אביגדור ליברמן אמש, ההכרעה האם להחמיר את סעיפי כתב האישום תהיה בידי היועץ המשפטי לממשלה. ההערכה היא כי היועץ ויינשטיין יכריע בנושא בקרוב מאוד, אולי כבר היום – כדי שניתן יהיה לזרז את הגשת כתב האישום נגד ליברמן.

עד לסיום ההליכים, ירצה לכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. ליברמן. (צילום: דן בר דוב)
עד לסיום ההליכים, ירצה לכהן כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. ליברמן. (צילום: דן בר דוב)

חקירתו של השר לשעבר ליברמן היתה אמש קצרה וממוקדת. מיד לאחר סיום חגיגת פתיחת קמפיין הליכוד ביתנו, נסע ליברמן למשרדי היחידה לחקירות הונאה בלוד – שם נחקר תחת אזהרה במשך כ-40 דקות  בפרשת השגריר זאב בן-אריה. בפני ליברמן הוצגו העדויות שגבתה המשטרה מסגנו במשרד החוץ, דני איילון ומחברים אחרים בוועדה שהייתה אחראית למינויו של השגריר בן אריה – והוא התבקש להגיב על עדויות אלה ולמסור את גירסתו.

היום צפויה היחידה הארצית לחקירות הונאה למסור את סיכומי החקירה של ליברמן ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות המדינה – וההחלטה האם להחמיר את כתב האישום ובאיזו מידה – צפויה להתקבל אולי אפילו היום.

ובתוך זה הכריז ליברמן כי עד שיוכל לחזור לממשלה הוא מתכוון להיות יו"ר ועדת החוץ והביטחון. בראיון לאתר האינטרנט הישראלי בשפה הרוסית "קורסור", אמר ליברמן: "עד לסיום ההליך המשפטי, אני מתכוון לעמוד בראש ועדת החוץ והביטחון". הוא אמר עוד כי אין לו כל ספק שהוא יוכיח את חפותו בפרשת השגריר בבלארוס שבה הוא מואשם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן