Skip to content

שובה של הטיילת בחברון?

מיליוני שקלים לטיילת בחברון, למבואה ודרך נוף בשבי שומרון, למבואה בגוש קטיף ולפיתוח מערת המכפלה – אלה היו חלק מיעדי משרד התיירות בעת כהונתו של הרב בני אלון כשר התיירות. עתה מבקש ח"כ אורי אריאל להתמנות לשר התיירות. האם תושלם בימיו הטיילת בחברון?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנחנו נהיה בקואליציה, כמובן עם קווים אדומים, ואם יינתן לנו תיק התיירות, אשמח, ויהיה זה לכבודי לכהן כשר תיירות. את תיק החוץ, שלא קשור לבניית ארץ ישראל, נשאיר לאנשים אחרים. מבחינתי, ליברמן יכול להמשיך שם. שיהיה לו בכיף", כך אמר אתמול ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי), במסגרת פאנל שהתקיים בוועידת התאחדות המלונות למועמדים פוליטיים.

ח"כ אורי אריאל. ישמח לכהן כשר התיירות. (צילום: אתר הכנסת)
ח"כ אורי אריאל. ישמח לכהן כשר התיירות. (צילום: אתר הכנסת)

בפאנל, בהנחיית נסים משעל, השתתפו גם המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, הח"כים יצחק הרצוג ועמיר פרץ וכן  יעקב פרי, ממפלגת יש עתיד.

דבריו של אריאל, יו"ר ועדת ביקורת המדינה, תושב כפר אדומים, מזכירים כהונה של שר דתי אחר, הרב בני אלון. כהונתו של אלון, אז תושב בית אל, החלה ב-27 בפברואר 2003, וזכורה בשל מה שלא ביצע לבסוף: הטיילת בחברון. הטיילת ייצגה באופן הברור ביותר את האבסורד שבמינוי שר, שסדר היום הפוליטי שלו מנוגד לזה של רוב אנשי התיירות.

בתקופת כהונתו, אושרו בתוכניות העבודה של המשרד, בנוסף ל-2,5 מיליון שקל לטיילת בחברון, גם שני מיליון שקל לפיתוח מערת המכפלה, חצי מיליון שקל לפיתוח טיילת בעמנואל, 25 אלף שקלים לתכנון מזבח יהושע בהר עיבל ליד שכם, רבע מיליון שקלים למבואה ודרך נוף בשבי שומרון, חצי מיליון שקל למבואה ולמרכז מבקרים בגוש קטיף וחצי מיליון שקל לשיקום פסיפס ופיתוחים בעיר העתיקה בסוסיא, שבדרום חברון.

תקופה זו במשרד התיירות היתה פוליטית גם בתפיסה השיווקית, שכללה פעילות של אנשי חב"ד כאנשי שיווק בחו"ל והתמקדות בקהילות נוצריות אוהדות ישראל (אוונגלים) ויהודית אורתודוקסית.

אגב, ביוני 2004 פיטר רה"מ אריאל שרון, את השר אלון, בעקבות התנגדותו לתוכנית ההתנתקות.

שר התירות שהחליף את אלון, גדעון עזרא המנוח, אמר שהוא ישקיע בפיתוח אתר אחד בלבד ביהודה ושומרון: במערת הנטיפים באריאל, היות וזהו גוש ההתיישבות שיישאר בידי ישראל."אני עומד להשקיע במקומות שבהם נקבל כסף בחזרה", אמר אז עזרא.

אריאל: והכי חשוב להשקיע בירושלים

אריאל פרש אתמול את משנתו באשר לצעדים הדרושים כדי להביא לגידול בתיירות. לדבריו, יש לעודד את התיירות תוך חיזוק הפריפריה – טבריה, הצפון והנגב. "והכי חשוב זה ירושלים: צריך לחזק אותה גם בתיירות. היא קדושה לשני מיליארד אנשים בעולם. בנוסף ליהודים יש גם פוטנציאל למיליוני נוצרים ומוסלמים. התחלנו רק לגרד את הפוטנציאל הזה. צריך להשקיע בשיווק בכל השפות, צריך גם לשפר את המחיר שגובים המלונות ואת השירות. אם נדע לסנכרן ביניהם – נוכל להגביר את התיירות".

ירושלים. יש לשווק אותה גם לנוצרים ולמוסלמים. (צילום: עירית רוזנבלום)
ירושלים. יש לשווק אותה גם לנוצרים ולמוסלמים. (צילום: עירית רוזנבלום)

ועדת בר ניר, שמינה שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ופרסמה לא מכבר את מסקנותיה באשר לדרכי  הוזלת עלויות הנופש, התייחסה, בין היתר, לעלות האבטחה במלונות ולכשרות. אריאל הפתיע כשאמר ש"צריך לזרז את נושא הכשרות במלונות ושדרוש שינוי במצב כפי שש"ס מנהלת אותו. המציאות שאנחנו נתקלים בה אפשרית לשינוי ואני מקווה שנוכל לשנות אותה בממשלה הבאה".

עוד אמר שראש הממשלה, בנימין נתניהו, רוצה להעביר אליו את משרד השיכון, כדי לעשות רפורמה בקרקעות. לדבריו, יוקר הקרקעות בא לידי ביטוי גם במחירי חדרי המלון. ואילו בנושא האבטחה אמר, שבמשטרת ישראל תומכים בהורדת הדרישות מהמלונות.

כל המשתתפים בפאנל החמיאו לשר התיירות הנוכחי מיסז'ניקוב, על כך שחרף המצב הגיאופוליטי והמיתון הכלכלי באירופה ובארה"ב הגיעה התיירות השנה לשיא. ח"כ עמיר פרץ אף אמר: "אם זה היה תלוי בי, היית נשאר בתפקיד".

התאחדות המלונות שמה לה למטרה לשנת 2013 להגיע להכרה בתעשיית התיירות כתעשיה בעדיפות לאומית ולהשיג 100 מיליון שקל לשיווק, כדי למזער את נזקי התדמית של ישראל בעקבות מבצע "עמוד ענן", עמדה שאריאל הביע בה תמיכה באמרו שלא יהיה חכם שלא להיענות לבקשה זו כאשר "כל שקל שמושקע מכניס פי חמישה ואף עשרה".

נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, אף קורא לראש הממשלה הבא למנות שר תיירות חדור אמונה ובעל יכולת, שיוביל מהלך לאומי למיצוי הפוטנציאל הכלכלי והחברתי של התיירות. האפשר שאריאל הוא מועמד מתאים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן