Skip to content

נדחתה הבקשה לפסול השוואת שכר החיילים לאברכים

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית קבע: " סוגיית שירותם של אברכים בצה"ל היא סוגייה ציבורית מן המעלה הראשונה. קריאה להשוואת תנאיהם של חיילים בצה"ל לזה של אברכים מצויה בגדרו של השיח הציבורי הלגיטימי והיא אינה הסתה נגד יהודים וחרדים ובוודאי אינה אנטישמית"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת הבחירות דחתה את בקשתו של ח"כ אייכלר לפסול את קמפיין קדימה, הקורא להשוות את שכר החיילים לשכר האברכים.

יו"ר הוועדה, השופט אליקים רובינשטיין, קבע: "סוגיית שירותם של אברכים בצה"ל היא סוגייה ציבורית מן המעלה הראשונה. קריאה להשוואת תנאיהם של חיילים בצה"ל לזה של אברכים מצויה בגדרו של השיח הציבורי הלגיטימי והיא אינה הסתה נגד יהודים וחרדים ובוודאי אינה אנטישמית. איני סבור שהבקשה באה בקהלם של המקרים המצדיקים את הגבלת חופש הביטוי בזמן בחירות".

כרזת הבחירות של קדימה שהושחתה על האוטובוס (צילום: באדיבות מטה הבחירות של קדימה)
כרזת הבחירות של קדימה שהושחתה על האוטובוס (צילום: באדיבות מטה הבחירות של קדימה)

בקדימה ברכו על ההחלטה וציינו "קדימה תמשיך להוביל את המאבק למען חיילי צה"ל. אין שום סיבה שעד שלא יהיה שוויון בנטל – שראשיתו יהיה שוויון בכסף. חיילי צה"ל מגנים בגופם על מדינת ישראל וראוי שיזכו על כך להרבה יותר מפרוטות או מכסף כיס – בטח ובטח כאשר במקביל אלו שאינם משרתים מקבלים מהמדינה פי כמה וכמה. זה לא ראוי, לא הגון ואנו נמשיך להלחם על כך".

אתמול הושחת בבני-ברק שלט פרסום של קדימה הקורא לשוויון בנטל שפורסם על אוטובוס של חברת דן.

מקדימה נמסר: "הקמפיין של קדימה הוא לא נגד החרדים אבל נראה שיש חרדים שהם נגד הקמפיין של קדימה. כל מה שאנחנו דורשים זה לשלם לחיילים כמו לאברכים – עד שיהיה שוויון בנטל שלפחות יהיה שוויון בכסף. אברכים מקבלים מהמדינה אלפי שקלים ולא משרתים. נראה לנו הגיוני שחיילים שמשרתים יקבלו את אותו סכום"

ח"כ ישראל אייכלר עתר כנגד קמפיין קדימה למען השוויון בנטל והשוויון בכסף. בתשובתה לוועדת הבחירות המרכזית לעתירה ענתה קדימה כי "לא זו בלבד שהקמפיין אינו כולל מסרים שליליים ואינו מכוון נגד ציבור האברכים אלא לטובת החיילים. ברור גם כי לא מדובר בגזענות שכן האברכים אינם עם כפי שמבקש להגדירם חה"כ אייכלר, אלא הם חלק בלתי נפרד מעם ישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן