Skip to content

189 קטינים טופלו השנה בוולפסון לאחר התעללות

130 מתוכם הגיעו עם חשד לאלימות בתוך המשפחה. מנהל וולפסון, ד"ר יצחק ברלוביץ': "לצערי, אין לנו כמרכז רפואי אפשרות לאתר משפחות בסיכון. אני מצפה מהשירותים בקהילה שיהיו מעורבים יותר ושהמידע המועבר אלינו יהיה ספציפי ואפקטיבי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאז תחילת שנת 2012 (ינואר-נובמבר) טופלו 189 ילדים קטינים נפגעי אלימות במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי וולפסון. מרביתם, כ-130, הגיעו עם חשד לאלימות בתוך המשפחה ו-59 הגיעו עם חשד לאלימות מחוץ למשפחה. שלושת הפגיעות השכיחות הן הזנחה ומניעת טיפול בתוך המשפחה – 86 מקרים, התעללות פיזית בתוך המשפחה – 25 מקרים, והתעללות מינית בתוך המשפחה – 15 מקרים.

מאז תחילת שנת 2012 (ינואר-נובמבר) טופלו 189 ילדים קטינים נפגעי אלימות במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי וולפסון. מרביתם, כ-130, הגיעו עם חשד לאלימות בתוך המשפחה ו- 59 הגיעו עם חשד לאלימות מחוץ למשפחה. שלושת הפגיעות השכיחות הנן הזנחה ומניעת טיפול בתוך המשפחה - 86 מקרים, התעללות פיזית בתוך המשפחה – 25 מקרים, והתעללות מינית בתוך המשפחה - 15 מקרים. נתונים אלה הוצגו היום (26/12) במהלך כנס בנושא 'ילדים נפגעי התעללות'. בכנס, שערך השירות לעבודה סוציאלית ב'וולפסון', בשיתוף עם משרד הבריאות ומכון חרוב, נכחו בין היתר מנכ"ל מכון חרוב פרופ' אשר בן אריה; מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים ב'וולפסון', פרופ' אילן דלאל; מנהל אגף הילדים והיחידה למחלות זיהומיות בילדים ב'וולפסון', פרופ' אלי סומך; מנהל מחלקת הילדים ב'וולפסון', פרופ' עמי באלין; רכז ארצי של בדיקות קליניות משפטיות במשרד הבריאות, ד"ר נחמן ריקרדו; מנהלת השירות הארצי לעבודה סוציאלית במשרד הבריאות, מלכה פרגר; עובדת סוציאלית ארצית של משרד הרווחה, חווה לוי; ומנהלת השירות לעבודה סוציאלית ב'וולפסון', צילה וידברג. מנהל המרכז הרפואי 'וולפסון', ד"ר יצחק ברלוביץ': "כחלק מהמדיניות 'וולפסון', אנו לוקחים על עצמינו להתמודד גם עם בעיות חברתיות וקהילתיות. המודעות והערנות של הצוות המקצועי שלנו - הרופאים, האחיות והעובדים הסוציאליים כמובן– היא גבוהה מאוד, והיא מהווה אמצעי חשוב בהתמודדות עם הבעיה הקשה של אלימות והתעללות פיזית בילדים".עוד אמר ד"ר ברלוביץ': "לצערי, אנו כחלק ממערכת הבריאות נכנסים לתמונה בשלב מאוחר מדי. אין לנו היכולת והאפשרות לבצע את הפעילות האמיתית בשטח, בזמן אמת, של איתור משפחות בסיכון. אני מצפה מהשירותים בקהילה שיהיו יותר מעורבים ושהמידע לגבי מקרים של אלימות והתעללות בילדים יהיה יותר ספציפי ואפקטיבי, על מנת שניתן יהיה למנוע ולהוריד את שעור האלימות נגד ילדים, הן בתוך המשפחה והן מחוצה לה". רינת וולפר, עובדת סוציאלית בכירה ב'וולפסון': "בהתמודדות עם התופעה של קטינים נפגעי התעללות קיימת חשיבות רבה ומכרעת לשיתוף פעולה בין המרכז הרפואי לבין המשטרה, לשכות הרווחה, קופות החולים וטיפות החלב. מטרת יום העיון שקיימנו ב'וולפסון' היא להעלות למודעות את חומרת הבעיה ואת היקפה, לחדד את הדרכים לאיתור וזיהוי ילדים נפגעים ולהדק את שיתוף הפעולה בין כלל הממשקים בתחום". בתמונות המצורפות: 1. ד"ר יצחק ברלוביץ, מנהל המרכז הרפואי וולפסון, מדבר בכנס (צילום: דוברות וולפסון).
אנו נכנסים לתמונה בשלב מאוחר מדי. ד"ר ברלוביץ (צילום: דוברות וולפסון)

נתונים אלה הוצגו אתמול (יום ד') במהלך כנס בנושא "ילדים נפגעי התעללות", שערך השירות לעבודה סוציאלית בוולפסון, בשיתוף עם משרד הבריאות ומכון חרוב. נכחו בין היתר מנכ"ל מכון חרוב פרופ' אשר בן אריה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים בוולפסון פרופ' אילן דלאל, מנהל אגף הילדים והיחידה למחלות זיהומיות בילדים פרופ' אלי סומך, מנהל מחלקת הילדים בבית החולים פרופ' עמי באלין, רכז ארצי של בדיקות קליניות משפטיות במשרד הבריאות ד"ר נחמן ריקרדו, מנהלת השירות הארצי לעבודה סוציאלית במשרד הבריאות מלכה פרגר, עובדת סוציאלית ארצית של משרד הרווחה חווה לוי ועוד.

ד"ר יצחק ברלוביץ': "כחלק מהמדיניות בבית החולים אנו לוקחים על עצמנו להתמודד גם עם בעיות חברתיות וקהילתיות. המודעות והערנות של הצוות המקצועי שלנו – הרופאים, האחיות והעובדים הסוציאליים כמובן – היא גבוהה מאוד, ומהווה אמצעי חשוב בהתמודדות עם הבעיה הקשה של אלימות והתעללות פיזית בילדים. לצערי, אנו כחלק ממערכת הבריאות נכנסים לתמונה בשלב מאוחר מדי. אין לנו היכולת והאפשרות לבצע את הפעילות האמיתית בשטח, בזמן אמת, של איתור משפחות בסיכון. אני מצפה מהשירותים בקהילה שיהיו יותר מעורבים ושהמידע לגבי מקרים של אלימות והתעללות בילדים יהיה יותר ספציפי ואפקטיבי, כדי שאפשר יהיה למנוע ולהוריד את שעור האלימות נגד ילדים, הן בתוך המשפחה והן מחוצה לה".

רינת וולפר, עובדת סוציאלית בכירה בוולפסון: "בהתמודדות עם התופעה של קטינים נפגעי התעללות קיימת חשיבות רבה ומכרעת לשיתוף פעולה בין המרכז הרפואי לבין המשטרה, לשכות הרווחה, קופות החולים וטיפות החלב. מטרת יום העיון היא להעלות למודעות את חומרת הבעיה ואת היקפה, לחדד את הדרכים לאיתור וזיהוי ילדים נפגעים ולהדק את שיתוף הפעולה בין כלל הממשקים בתחום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן